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  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    Deeply situated in the retroperitoneum, the adrenal glands are in a complex and dangerous anatomical region because of their vascular relationships and with the neighboring organs. The complications of adrenalectomies are more often related to difficulties of access and exposure than to the glandular exeresis itself. This is reflected in the range of possible complications with overall perioperative complication rates varying between 1.7% and 30.7%. Regardless of the approach chosen (open or laparoscopic, transperitoneal or retroperitoneal), they share the same possible complications: complications related to the topographic anatomy of the adrenal gland that encompass the known complications of open surgery and complications related to the laparoscopic approach. Many of these complications are related to laparoscopic access and are shared with other laparoscopic procedures. Therefore, the rules for preventing complications in laparoscopic surgery also apply to laparoscopic adrenalectomy.

  • von Ahmed Saadi
    43,90 €

    Die Nebennieren liegen tief im Retroperitoneum und befinden sich in einem komplexen anatomischen Bereich, der aufgrund seiner vaskulären Beziehungen und der Beziehungen zu den Nachbarorganen gefährlich ist. Die Komplikationen der Nebennierenresektion hängen übrigens häufiger mit den Schwierigkeiten des Zugangs und der Exposition zusammen als mit der Drüsenresektion selbst. Dies spiegelt sich in der Bandbreite der möglichen Komplikationen wider, wobei die Rate der perioperativen Gesamtkomplikationen zwischen 1,7 % und 30,7 % schwankt. Unabhängig vom gewählten Zugangsweg (offen oder laparoskopisch, transperitoneal oder retroperitoneal) teilen sie sich die gleichen möglichen Komplikationen: Komplikationen im Zusammenhang mit der Anatomietopografie der Nebenniere, die die bekannten Komplikationen der offenen Chirurgie und die Komplikationen des laparoskopischen Zugangs umfassen. Viele dieser Komplikationen sind mit dem laparoskopischen Zugang verbunden und werden mit anderen laparoskopischen Eingriffen geteilt. Daher gelten die Regeln zur Vermeidung von Komplikationen bei laparoskopischen Eingriffen auch für die laparoskopische Adrenalektomie.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    Profundamente situadas en el retroperitoneo, las glándulas suprarrenales se encuentran en una región anatómica compleja y peligrosa debido a sus relaciones vasculares y con los órganos vecinos. Las complicaciones de las suprarrenalectomías están más a menudo relacionadas con las dificultades de acceso y exposición que con la propia exéresis glandular. Esto se refleja en el abanico de posibles complicaciones, con tasas globales de complicaciones perioperatorias que varían entre el 1,7% y el 30,7%. Independientemente del abordaje elegido (abierto o laparoscópico, transperitoneal o retroperitoneal), comparten las mismas complicaciones potenciales: complicaciones relacionadas con la anatomía topográfica de la glándula suprarrenal que engloban las complicaciones conocidas de la cirugía abierta y las complicaciones relacionadas con el abordaje laparoscópico. Muchas de estas complicaciones están relacionadas con el acceso laparoscópico y se comparten con otros procedimientos laparoscópicos. Por lo tanto, las normas para prevenir las complicaciones en la cirugía laparoscópica también se aplican a la adrenalectomía laparoscópica.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    Profundamente situadas no retroperitoneu, as glândulas supra-renais encontram-se numa região anatómica complexa e perigosa devido às suas relações vasculares e com os órgãos vizinhos. As complicações das adrenalectomias estão mais frequentemente relacionadas com dificuldades de acesso e exposição do que com o próprio esforço glandular. Isto reflecte-se na gama de possíveis complicações com taxas globais de complicações perioperatórias que variam entre 1,7% e 30,7%. Independentemente da abordagem escolhida (aberta ou laparoscópica, transperitoneal ou retroperitoneal), partilham as mesmas complicações potenciais: complicações relacionadas com a anatomia topográfica da glândula supra-renal que englobam as complicações conhecidas da cirurgia aberta e complicações relacionadas com a abordagem laparoscópica. Muitas destas complicações estão relacionadas com o acesso laparoscópico e são partilhadas com outros procedimentos laparoscópicos. Portanto, as regras para prevenir complicações na cirurgia laparoscópica também se aplicam à adrenalectomia laparoscópica.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    Situate in profondità nel retroperitoneo, le ghiandole surrenali si trovano in una regione anatomica complessa e pericolosa a causa dei loro rapporti vascolari e con gli organi vicini. Le complicanze delle surrenalectomie sono più spesso legate alle difficoltà di accesso e di esposizione che all'exeresi ghiandolare stessa. Ciò si riflette nella gamma delle possibili complicanze, con tassi complessivi di complicanze perioperatorie che variano tra l'1,7% e il 30,7%. Indipendentemente dall'approccio scelto (aperto o laparoscopico, transperitoneale o retroperitoneale), essi condividono le stesse potenziali complicanze: complicanze legate all'anatomia topografica della ghiandola surrenale che comprendono le complicanze note della chirurgia aperta e complicanze legate all'approccio laparoscopico. Molte di queste complicanze sono legate all'accesso laparoscopico e sono condivise con altre procedure laparoscopiche. Pertanto, le regole per prevenire le complicanze della chirurgia laparoscopica si applicano anche alla surrenalectomia laparoscopica.

  • von Ahmed Saadi
    19,00 €

    Gluboko raspolozhennye w zabrüshinnom prostranstwe, nadpochechniki nahodqtsq w slozhnoj i opasnoj anatomicheskoj oblasti iz-za ih sosudistyh swqzej i s sosednimi organami. Oslozhneniq adrenaläktomii chasche swqzany s trudnostqmi dostupa i äxpozicii, chem s samim äxkreciej zhelezy. Jeto otrazhaetsq w spektre wozmozhnyh oslozhnenij, a obschee chislo perioperacionnyh oslozhnenij kolebletsq ot 1,7% do 30,7%. Nezawisimo ot wybrannogo podhoda (otkrytyj ili laparoskopicheskij, transperitoneal'nyj ili zabrüshinnyj), oni imeüt odinakowye potencial'nye oslozhneniq: oslozhneniq, swqzannye s topograficheskoj anatomiej nadpochechnika, kotorye ohwatywaüt izwestnye oslozhneniq otkrytoj operacii i oslozhneniq, swqzannye s laparoskopicheskim podhodom. Mnogie iz ätih oslozhnenij swqzany s laparoskopicheskim dostupom i qwlqütsq obschimi s drugimi laparoskopicheskimi procedurami. Poätomu prawila profilaktiki oslozhnenij w laparoskopicheskoj hirurgii primenimy i k laparoskopicheskoj adrenaläktomii.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    A pielonefrite Xanthogranulomatosa é uma entidade de pielonefrite crónica com um diagnóstico histológico. A sua apresentação clínica e aspectos radiológicos não são específicos e o diagnóstico é frequentemente feito no exame anatomopatológico da peça cirúrgica, que é o único meio de estabelecer com certeza o diagnóstico de GXP. A forma semelhante ao tumor focal do PXG é frequentemente confundida com cancro do rim, levando a nefrectomias parciais ou por vezes prolongadas. A associação de um síndroma biológico inflamatório com imagens escanográficas de uma inflamação peri-lesional num rim dilatado de litíase deve encorajar-nos a evocar o diagnóstico e a propor uma biopsia renal para confirmar o diagnóstico e assim evitar uma cirurgia desnecessária e perturbadora. A prevenção primária é assegurada pelo rastreio dos sujeitos em risco e pela gestão adequada e precoce das infecções urinárias, litíase e malformações urinárias. Esta entidade deve também receber mais atenção na literatura para que seja efectivamente incluída entre os diagnósticos possíveis quando confrontada com um c

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    La pielonefrite xantogranulomatosa è un'entità di pielonefrite cronica con diagnosi istologica. La sua presentazione clinica e i suoi aspetti radiologici non sono specifici e la diagnosi viene spesso effettuata con l'esame anatomopatologico del campione chirurgico, l'unico mezzo per stabilire con certezza la diagnosi di GXP. La forma focale di PXG, simile a un tumore, viene spesso confusa con il cancro del rene, portando a nefrectomie parziali o talvolta estese. L'associazione di una sindrome infiammatoria biologica con immagini scannografiche di infiammazione peri-lesionale su un rene dilatato da litiasi dovrebbe indurci a evocare la diagnosi e a proporre una biopsia renale per confermare la diagnosi ed evitare così un intervento chirurgico inutile e dirompente. La prevenzione primaria è garantita dallo screening dei soggetti a rischio e dalla gestione adeguata e precoce di infezioni urinarie, litiasi e malformazioni urinarie. Anche questa entità dovrebbe ricevere maggiore attenzione in letteratura, in modo da essere effettivamente inclusa tra le possibili diagnosi di fronte a un contesto acuto.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    Xanthogranulomatous pyelonephritis represents a chronic pyelonephritis entity of histological diagnosis. Its clinical presentation and radiological aspects are not specific and the discovery of the diagnosis is often made on the anatomopathological examination of the surgical specimen, the only means that allows the diagnosis of GXP to be made with certainty. The focal tumor-like form of GXP is often mistaken for renal cancer, leading to partial or, sometimes, enlarged nephrectomies. The association of a biological inflammatory syndrome with scannographic images of peri-lesional inflammation on a dilated lithiasis kidney should prompt us to evoke the diagnosis and to propose a renal biopsy to confirm the diagnosis and thus avoid a disabling and unnecessary surgery. Primary prevention is ensured by screening subjects at risk and early and adequate management of urinary tract infections, lithiasis and urinary malformations. This entity should also receive more attention in the literature so that it is effectively included among the possible diagnoses in the face of a c

  • von Ahmed Saadi
    43,90 €

    Die xanthogranulomatöse Pyelonephritis stellt eine Entität der chronischen Pyelonephritis dar, die histologisch diagnostiziert wird. Ihre klinische Präsentation und ihre radiologischen Aspekte sind unspezifisch, und die Diagnose wird häufig durch die pathologische Anatomie des Operationspräparats entdeckt, die einzige Möglichkeit, die Diagnose PXG mit Sicherheit zu stellen. Die fokale, tumorähnliche Form der PXG wird häufig mit Nierenkrebs verwechselt, was zu übermäßigen partiellen oder manchmal auch erweiterten Nephrektomien führt. Die Kombination eines biologischen Entzündungssyndroms mit CT-Bildern einer periläsionalen Entzündung in einer vergrößerten lithiasierten Niere sollte uns dazu veranlassen, die Diagnose zu stellen und eine Nierenbiopsie vorzuschlagen, die die Diagnose bestätigen und eine unnötige und baufällige Operation vermeiden kann. Die Primärprävention wird durch das Screening von Risikopersonen und die angemessene und frühzeitige Behandlung von Harnwegsinfektionen, Urolithiasis und Harnwegsmissbildungen gewährleistet. Diese Entität sollte im Übrigen in der Literatur mehr Beachtung finden, damit sie tatsächlich als eine der möglichen Diagnosen vor einem krisenhaften Hintergrund aufgenommen wird.

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    La pielonefritis xantogranulomatosa es una entidad de pielonefritis crónica con diagnóstico histológico. Su presentación clínica y sus aspectos radiológicos no son específicos, y el diagnóstico suele realizarse mediante el examen anatomopatológico de la muestra quirúrgica, que es el único medio para establecer el diagnóstico de GXP con certeza. La forma tumoral focal de la PXG se confunde a menudo con el cáncer de riñón, lo que lleva a nefrectomías parciales o a veces extendidas. La asociación de un síndrome biológico inflamatorio con imágenes escanográficas de inflamación peri-lesional en un riñón con litiasis dilatada debe animarnos a evocar el diagnóstico y a proponer una biopsia renal para confirmar el diagnóstico y evitar así una cirugía innecesaria y perturbadora. La prevención primaria se garantiza mediante el cribado de los sujetos de riesgo y el tratamiento adecuado y precoz de las infecciones urinarias, la litiasis y las malformaciones urinarias. Esta entidad también debería recibir más atención en la literatura para que se incluya efectivamente entre los posibles diagnósticos ante un c

  • von Ahmed Saadi
    19,00 €

    Xantogranulematoznyj pielonefrit - äto hronicheskij pielonefrit s gistologicheskim diagnozom. Ego klinicheskaq kartina i rentgenologicheskie aspekty nespecifichny, i diagnoz chasto stawitsq pri anatomopatologicheskom issledowanii hirurgicheskogo obrazca - edinstwennogo sredstwa, pozwolqüschego s uwerennost'ü ustanowit' diagnoz GXP. Ochagowuü opuholepodobnuü formu PHG chasto putaüt s rakom pochki, chto priwodit k chastichnoj, a inogda i rasshirennoj nefräktomii. Associaciq biologicheskogo wospalitel'nogo sindroma so skanograficheskimi izobrazheniqmi peri-lezional'nogo wospaleniq na rasshirennoj litiaznoj pochke dolzhna pobudit' nas postawit' diagnoz i predlozhit' biopsiü pochki dlq podtwerzhdeniq diagnoza i, takim obrazom, izbezhat' nenuzhnoj i razrushitel'noj operacii. Perwichnaq profilaktika obespechiwaetsq putem obsledowaniq lic, whodqschih w gruppu riska, i adekwatnogo i rannego lecheniq mochewyh infekcij, litiaza i porokow razwitiq mochewywodqschih putej. Jetomu obrazowaniü takzhe sleduet udelqt' bol'she wnimaniq w literature, chtoby ono äffektiwno wklüchalos' w chislo wozmozhnyh diagnozow, kogda stalkiwaesh'sq s c

  • von Ahmed Saadi
    37,00 €

    La pyélonéphrite xanthogranulomateuse représente une entité de pyélonéphrite chronique de diagnostic histologique. Sa présentation clinique et ses aspects radiologiques ne sont pas spécifiques et la découverte du diagnostic se fait souvent sur l¿examen anatomopathologique de la pièce opératoire, le seul moyen qui permet de poser avec certitude le diagnostic de PXG. La forme focale pseudo tumorale de la PXG est souvent confondue avec le cancer du rein conduisant à des néphrectomies partielles ou parfois, élargies abusives. L¿association d¿un syndrome biologique inflammatoire, à des images scannographiques d¿inflammation péri lésionnelle sur un rein lithiasique dilaté, doit nous inciter à évoquer le diagnostic et à proposer une biopsie rénale pouvant confirmer le diagnostic et éviter ainsi une chirurgie délabrante et inutile. La prévention primaire est assurée par le dépistage des sujets à risque et la prise en charge adéquate et précoce des infections urinaires, des lithiases et des malformations urinaires.

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