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Bücher von Camilla Townsend

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  • von Camilla Townsend
    18,00 €

    The essential guide to the world of Aztec mythology, based on Nahuatl-language sources that challenge the colonial history passed down to us by the Spanish. How did the jaguar get his spots? What happened to the four suns that came before our own? Where was Aztlan, mythical homeland of the Aztecs? For decades, the popular image of the Mexica people ¿ better known today as the Aztecs ¿ has been defined by the Spaniards who conquered them. Their salacious stories of pet snakes, human sacrifice and towering skull racks have masked a complex world of religious belief. To reveal the rich mythic tapestry of the Aztecs, Camilla Townsend returns to the original tales, told at the fireside by generations of Indigenous Nahuatl-speakers. Through their voices we learn the contested histories of the Mexica and their neighbours in the Valley of Mexico ¿ the foundations of great cities, the making and breaking of political alliances, the meddling of sometimes bloodthirsty gods ¿ and understand more clearly how they saw their world and their place in it. The divine principle of Ipalnemoani connected humans with all of nature and spiritual beliefs were woven through the fabric of Aztec life, from the sacred ministrations of the ticitl, midwives whose rituals saw women through childbirth, to the inevitable passage to Mictlan, `our place of disappearing together¿ ¿ the land of the dead.

  • von Camilla Townsend
    32,00 €

    "ES GIBT NICHT VIELE BÜCHER, DIE UNSEREN BLICK AUF DIE VERGANGENHEIT VÖLLIG VERÄNDERN. DIES IST EINES VON IHNEN." PETER FRANKOPAN Im November 1519 kommt es zur weltberühmten Begegnung von Hernando Cortés mit dem Aztekenherrscher Moctezuma. Was damals passierte und was danach geschah, ist oft erzählt worden, aber vor allem so, wie die Spanier es uns präsentiert haben. Camilla Townsend stellt in ihrem glänzend erzählten, preisgekrönten Buch die faszinierende, vielschichtige Geschichte der Azteken konsequent aus deren eigener Perspektive dar. Wir haben gelernt, dass die Schrift den Europäern gehörte. Doch nach der Ankunft der Spanier und unbemerkt von diesen nutzten die Azteken das lateinische Alphabet, um ihre Geschichte in ihrer Sprache Nahuatl selbst aufzuschreiben. Auf der Grundlage dieser Texte korrigiert Camilla Townsend unsere Vorstellungen von der aztekischen Kultur gewaltig. Anstatt den europäischen Stereotypen einer exotischen, blutrünstigen Gesellschaft zu folgen, zeichnet sie ein sehr viel menschlicheres Bild jener Indigenen, die sich selbst Mexica nannten. Sie macht auch deutlich, dass die Eroberung durch die Spanier weder eine Apokalypse noch der Ursprung der Mexikaner war. Denn das Volk der Mexica kapitulierte nicht einfach vor der spanischen Kultur und Kolonisierung. Stattdessen richteten sie ihre politischen Loyalitäten neu aus, übernahmen neue Technologien und hielten durch. Glänzend erzählt, erkundet dieses Buch die Erfahrungen eines einst mächtigen Volkes, das mit dem Trauma der Eroberung konfrontiert war und Wege fand zu überleben. Die Welt mit den Augen der Azteken betrachtet Camilla Townsend korrigiert jahrhundertealte europäische Stereotype Glänzend erzählt in sehr viel menschlicheres Bild der aztekischen Kultur Ausgezeichnet mit dem Cundill History Prize, dem bestdotierten Sachbuchpreis weltweit

  • von Camilla Townsend
    47,00 €

    Parallel histories of workers in two port cities, Baltimore and Guayaquil, illustrate divergent paths in the development of the Americas. The United States and the countries of Latin America were all colonized by Europeans, yet in terms of economic development, the U.S. far outstripped Latin America beginning in the nineteenth century. Observers have often tried to account for this disparity, many of them claiming that differences in cultural attitudes toward work explain the US's greater prosperity. In this innovative study, however, Camilla Townsend challenges the traditional view that North Americans succeeded because of the so-called Protestant work ethicand argues instead that they prospered relative to South Americans because of differences in attitudes towards workers that evolved in the colonial era. Townsend builds her study around workers' lives in two similar port cities in the 1820s and 1830s. Through the eyes of the young Frederick Douglass in Baltimore, Maryland, and an Indian girl named Ana Yagual in Guayaquil, Ecuador, she shows how differing attitudes toward race and class in North and South America affected local ways of doing business. This empirical research clarifies the significant relationship between economic culture and racial identityand its long-term effects.

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