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Bücher von Dana Thomas

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  • - The Rise and Fall of Alexander McQueen and John Galliano
    von Dana Thomas
    15,00 €

    In Gods and Kings Dana Thomas, author of Deluxe, tells the story of how John Galliano and Alexander McQueen changed the face of fashionIn the first decade of the 21st century the fashion world was dominated by two very different but equally successful and turbulent figures. But, within twelve months, Alexander McQueen had committed suicide, and John Galliano had professionally imploded. Who was to blame? And how was fashion changed by their rise and fall? Spanning the 80s, 90s and noughties, Gods and Kings tells the story of these two charismatic figures and times of great change in the world of fashion, from London's raucous art and club scene to the old-world glamour of Parisian couture, and reveals the machinations of this notoriously secretive industry.[Praise for Dana Thomas's Deluxe]: 'A crisp, witty social history that's as entertaining as it is informative' - New York Times 'Definitive' - Daily TelegraphDana Thomas began her career writing for the Style section of The Washington Post and served as Newsweek's European culture and fashion correspondent for fifteen years. She has written for The New York Times Magazine, The New Yorker, WSJ, the Financial Times, Vogue, Harper's Bazaar, and was the European editor of Cond Nast Portfolio. She is a contributing editor for T: The New York Times Style Magazine, and is the author of the New York Times bestseller, Deluxe: How Luxury Lost Its Lustre. She lives in Paris.

  • - The Price of Fast Fashion - and the Future of Clothes
    von Dana Thomas
    13,00 €

    An investigation into the damage wrought by the colossal clothing industry - and the grassroots, high-tech, international movement fighting to reform it.

  • von Dana Thomas
    9,99 €

    Meine Intension diese Buches: Ich möchte Groß und Klein einen bunt gefächerten Einblick in unsere schönen, deutschen Städte mit nach Hause geben. Das Buch ist mit den beeindruckendsten Sehenswürdigkeiten unserer Stadt in liebevollen Designs befüllt. Neben den Illustrationen sind deutsche Sätze, die das Bild einfach und näher beschreiben. Die Zahlen, Farben und auch die Sätze sind in englisch zum besseren internationalen Verständnis mit aufgeführt. Die Rückseite gibt eine kleine Orientierung über Deutschland, seine Bundesländer, Hauptstädte und seine Nachbarländer. Es soll zum Reisen animieren.

  • von Dana Thomas
    21,00 €

    From the author of Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes - Once luxury was available only to the rarefied and aristocratic world of old money and royalty. It offered a history of tradition, superior quality, and a pampered buying experience. Today, however, luxury is simply a product packaged and sold by multibillion-dollar global corporations focused on growth, visibility, brand awareness, advertising, and, above all, profits. Award-winning journalist Dana Thomas digs deep into the dark side of the luxury industry to uncover all the secrets that Prada, Gucci, and Burberry don?t want us to know. Deluxe is an uncompromising look behind the glossy façade that will enthrall anyone interested in fashion, finance, or culture.

  • von Dana Thomas
    16,99 €

    »Was soll ich anziehen?«, fragen wir uns jeden Morgen. »Etwas Neues!«, sagt die Bekleidungsindustrie. Sie produziert dafür jährlich 80 Milliarden Kleidungsstücke. Immer billiger und ohne Rücksicht auf die Umwelt und die etwa 1,3 Milliarden Menschen, die sie beschäftigt.Tag für Tag kaufen Abermillionen Menschen Kleidung, ohne dabei einen einzigen kleinen Gedanken an die Folgen ihres Kaufes zu verschwenden. Seit der Erfindung der Webmaschine vor fast 250 Jahren hat sich die Mode zu einem schmutzigen, skrupellosen Geschäft entwickelt, bei dem auf Kosten der Menschen und der Erde reichlich Gewinne eingefahren werden. Und immer waren Sklaverei, Kinder- und Gefangenenarbeit ein fester Bestandteil ihrer Wertschöpfungskette - bis zum heutigen Tag.In ihrem akribisch recherchierten Buch analysiert Dana Thomas messerscharf die Sünden der globalen Fashionindustrie. Und sie beschreibt die sich formierende Gegenbewegung zur »Fast Fashion«: visionäre Unternehmen, die Mode nachhaltig produzieren und mit ihren Innovationen die Branche in eine positivere Zukunft führen können. Es ist dafür noch nicht zu spät!

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