Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Bücher von Hermann Simon

Filter
Filter
Ordnen nachSortieren Beliebt
  • - How Price Affects Everything
    von Hermann Simon
    30,00 €

  • von Hermann Simon
    14,90 €

    »Die Hauptakteurin in den Geschichten aus dem alten Paderborn ist historisch. Im Familienkreis wurde sie Tante Elsie genannt, zur Unterscheidung von den anderen Namensträgerinnen der Maria. Ich erinnere Tante Elsie als eine lebendige Erzählerin von Döneken, die auch einen unwilligen Zuhörer zum Lachen anstifteten.« Tante Elsies Geschichten hat Hermann Simon aus der Erinnerung nacherzählt und zu diesem Buch zusammengetragen.

  • von Hermann Simon
    34,00 €

    Mit diesem Buch erhalten Sie das E-Book inklusive!Gewinn: der Preis des Überlebens»Gewinnmaximierung ist das Gegenteil von Verschwendung«, sagt Hermann Simon. Umso erstaunlicher ist es, dass mehr als 80 Prozent der Unternehmen, die derzeit in den USA an die Börse gehen, noch nie Gewinn gemacht haben. Auch in Deutschland gibt es nur wenige Gewinn-Stars, dabei ist der echte Gewinn nach Steuern die wichtigste Zielgröße im Management. Denn Gewinne, davon ist Simon überzeugt, sind die Kosten des Überlebens und schaffen neuen Wert. In seinem Buch bringt er Klarheit in den Dschungel der Gewinnbegriffe und Bilanzrechnungen. Er beleuchtet die Performance zahlreicher Unternehmen und Branchen im internationalen Vergleich und geht auf die wichtigsten Gewinntreiber ein: Preis, Absatz und Kosten. Aus seiner scharfsinnigen Analyse leitet Simon praktische Konsequenzen ab und bietet den ersten Leitfaden für eine am Gewinn orientierte, nachhaltige Unternehmensführung!

  • von Hermann Simon
    35,00 €

  • - Ascent and Transformation
    von Hermann Simon
    41,00 €

  • 12% sparen
    - A Remarkable Journey from Farmhouse to the Global Stage
    von Hermann Simon
    33,00 €

    In this engaging, insightful, and inspiring narrative, Hermann Simon, the world-renowned management thinker, consultant, pricing expert, entrepreneur, and leading authority on the ¿hidden champions¿ business model, highlights the influences on his remarkable journey from humble origins on a German farm to advising and sharing the stage with global leaders in industry, academia, and politics.Born in 1947 in the rural Eifel region of Western Germany, Simon¿s coming of age parallels that of a country struggling to come to terms with the legacy of World War II and reinvent itself as a new world power. His colorful anecdotes of a youth spent in an agricultural community that in many ways operated as it had since the Middle Ages, reflect the establishment of core values, such as trust, focus, quality, and commitment that served as an anchor against the accelerating pace of technological, economic, political, social, and cultural change in the subsequent decades. Simon takesreaders on a journey through time and space, as his¿and our¿world transformed from isolated to connected, local to global, revealing lessons learned from the extraordinary people (from Peter Drucker to Henry Kissinger) and places he has encountered along the way, through a career that has evolved from research and education to management consulting to leadership and strategy development on a broad scale. His particular interest in the Mittelstand, or ¿hidden champions,¿ the small and medium-sized companies that exemplify the German business philosophy and served as the engine of its economic revival, becomes a powerful metaphor of his own experiences in blazing new trails while staying true to one¿s roots.For anyone familiar with Simon¿s work and contributions, Many Worlds, One Life reveals unique insights into the man himself and the origins of his ideas on successful leadership and business strategy. But more generally, readers in any field or discipline will recognize howtheir own stories reflect their ties to the past, their accomplishments in an increasingly complex environment, and, ultimately, their roads to the stars.

  • - No Company Ever Went Broke Turning a Profit
    von Hermann Simon
    28,00 €

  • - Strategie - Analyse - Entscheidung - Umsetzung
    von Hermann Simon & Martin Fassnacht
    49,99 €

    Dieses Buch bietet ein umfassendes Verstandnis von Pricing. Preismanagement wird dabei als Prozess verstanden, der in den vier Phasen Strategie, Analyse, Entscheidung und Umsetzung ablauft. In separaten Kapiteln wird auf branchenspezifische Besonderheiten des Preismanagements bei Konsum- und Industriegutern, Dienstleistungen und im Handel eingegangen. Die 4. Auflage des Klassikers Preismanagement"e; wurde vollstandig neu uberarbeitet und durchdringt das Thema auf aktuelle, kompakte und ubersichtliche Weise. Praxisbeispiele aus den verschiedensten Branchen illustrieren das Vorgehen in allen vier Prozessphasen. Das Thema Digitalisierung wird systematisch in allen Kapiteln und Phasen berucksichtigt. Das Standardwerk schliet mit einem vollig neuen Kapitel zu Innovationen im Preismanagement."e;This book is truly state of the art and the most comprehensive work in price management."e; Prof. Philip Kotler, Kellogg School of Management, Northwestern UniversityEin Buch von groem Wert, dem der Bruckenschlag zwischen Wissenschaft und Praxis hervorragend gelingt."e; Kasper Rorsted, CEO, Adidas AGDieses Buch zeigt, dass die Digitalisierung im Preismanagement angekommen ist. Absoluter State of the Art."e; Oliver Samwer, CEO, Rocket Internet AGPreismanagement umfassend und verstandlich dargestellt. Toll gemacht und damit absolut lesenswert!"e; Prof. Dr. Bernd Skiera, Lehrstuhl fur Marketing, insbesondere Electronic Commerce, Goethe-Universitat Frankfurt am MainPreismanagement ist insbesondere fur Premium-Marken von entscheidender Bedeutung. Dieses Buch liefert alles fur ein erfolgreiches Premium-Pricing."e; Dr. Reinhard Zinkann, Geschaftsfuhrender Gesellschafter, Miele & Cie. KG

  • - Strategy, Analysis, Decision, Implementation
    von Hermann Simon
    62,00 €

    In this book, the world¿s foremost experts on pricing integrate theoretical rigor and practical application to present a comprehensive resource that covers all areas of the field. This volume brings together quantitative and qualitative approaches and highlights the most current innovations in theory and practice. Going beyond the traditional constraints of ¿price theory¿ and ¿price policy,¿ the authors coined the term ¿price management¿ to represent a holistic approach to pricing strategy and tactical implementation. They remind us that the Ancient Romans used one word, pretium, to mean both price and value. This is the fundamental philosophy that drives successful price management where producer and customer meet. Featuring dozens of examples and case studies drawn from their extensive research, consulting, and teaching around the world, Simon and Fassnacht cover all aspects of pricing following the price management process with its four phases: strategy, analysis, decision, and implementation. Thereby, the authors take into account the nuances across industry sectors, including consumer goods, industrial products, services, and trade/distribution. In particular, they address the implications of technological advancements, such as the Internet and new measurement and sensor technologies that have led to a wealth of price management innovations, such as flat rates, freemium, pay-per-use, or pay-what-you-want. They also address the emergence of new price metrics, Big Data applications, two-sided price systems, negative prices, and the sharing economy, as well as emerging payment systems such as bitcoin. The result is a ¿bible¿ for leaders who recognize that price is not only a means to drive profit in the short term, but a tool to generate sustained growth in shareholder value over the longer term, and a primer for researchers, instructors, and students alike.Praise for Price Management¿This book is truly state of the art and the most comprehensive work in price management.¿ - Prof. Philip Kotler, Kellogg School of Management, Northwestern University ¿This very important book builds an outstanding bridge between science and practice.¿- Kasper Rorsted, CEO, Adidas ¿This book provides practical guidelines on value creation, communication and management, which is an imperative for businesses to survive in the coming era of uncertainty.¿- Dr. Chang-Gyu Hwang, Chairman and CEO, KT Corporation (Korea Telecom)

  • 15% sparen
    von Hermann Simon
    30,00 €

    We are struggling through a worldwide economic and financial crisis. No company can afford to take a wait-and-see attitude. In this book, international strategy guru Hermann Simon offers 33 practical actions that any company can take immediately.

  • - Kriegschirurgische Skizze
    von Hermann Simon
    74,99 €

  • - Strategien -- Instrumente -- Fallstudien
    von Hermann Simon, Georg Tacke, Kai Wiltinger & usw.
    54,99 €

    Die Autoren stellen einen konsequent marketingorientierten Ansatz vor, der es Personalmanagern ermöglicht, die Rekrutierung von neuen Mitarbeitern - insbesondere von Führungsnachwuchs - strategisch und erfolgreich umzusetzen. Vier Fallstudien veranschaulichen die Entwicklung und Umsetzung von Personalmanagementstrategien in renommierten Unternehmen.

  • von Hermann Simon
    54,99 €

  • von Hermann Simon
    54,99 €

  • von Hermann Simon
    54,99 €

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.