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  • von Janina Madlener
    17,95 €

    Seminar paper from the year 2015 in the subject American Studies - Literature, grade: 1.3, University of Constance, language: English, abstract: ¿On all of its levels, memory is defined by an intricate interaction between remembering and forgetting. ¿This statement certainly includes the term ¿race¿, a term that has, for a long time, been very present in American history and is still of high importance today. Toni Morrison deals to a great extent with this term in her writings, for example her only short story "Recitatif", where two girls of different races witness a beating incident in the orphanage ¿St. Bonny's¿ they live in and who, in the course of the story, revisit their memories of the incident several times. In the 20th century, many analyses of "Recitatif" therefore focused on putting racial markers on the two protagonists, showing how Morrison wants to make her readers aware of their own racial stereotypes.This approach is justified and certainly reveals much of Morrison's intention as the author, but I suggest that the story does not merely deal with racial markers. Hence, this paper will focus on a character that has often been left out: Maggie, the kitchen worker of St. Bonny's. Androne, Stanley and Benjamin are major voices in a small body of Recitatif scholarship that centre on Maggie: Androne offered a ground breaking study focusing on maternal figures, whereas Stanley analyses the story in the light of disability studies. Thus, it will be shown that Maggie has several functions in the text that add to the meaning of the text as well as the understanding for the reader.This paper will investigate "Recitatif" in the light of the concepts of memory and history. I claim that through the character of Maggie, readers can better understand the memory and history of the term ¿race¿ in American history. It will be shown how the returning and dividing memories of the incident with Maggie challenge Twyla and Roberta to not accept their memory as complete. Furthermore, it will be shown that Maggie's interstitial narrative provides, at least to a certain extent, answers to the implied question driving Recitatif: if memory is so unstable, how can whites and blacks ever communicate effectively about the history they share?

  • von Janina Madlener
    17,95 €

    Studienarbeit aus dem Jahr 2014 im Fachbereich Geschichte Europas - Mittelalter, Frühe Neuzeit, Note: 1.5, Universität Konstanz, Sprache: Deutsch, Abstract: Die Schilderung Bertholds von Reichenau über das Papstschisma 1061 zwischen Papst Alexander und Honorius ist Teil der Bodenseechronistik, die den Einfluss der päpstlichen Reformbewegung auf das Salierreich bezeugt und sie lässt eine deutliche Ablehnung gegenüber simonistischen Praktiken erkennen. Der Simonievorwurf, welcher den Erwerb einer geistlichen Sache wie Ämter, Sakramente und Ähnlichem mithilfe Geld bezeichnet, wurde im Laufe des Investiturstreites immer mehr zu einem zentralen Thema und ¿Vehikel des politischen Kampfes¿ zwischen sogenannten ¿Gregorianern¿ und königstreuen Anhängern. Sowohl Berthold von Reichenau als auch Bernold von Konstanz, beides süddeutsche Chronisten und Anhänger der Reformbewegung, werden als ¿Gregorianer¿ bezeichnet. Wer aber ist ein Gregorianer und was macht ihn dazu? Weshalb lehnen sie Simonie so entschieden ab? Welches allgemeine damalige Verständnis von auctoritas kann hiervon abgeleitet werden?Ziel dieser Arbeit ist es, ausgehend von Bertholds Quelle zu zeigen, warum Simonie im Verlauf des Investiturstreits ein so großer Anstoßpunkt war. Da Bernold von Konstanz als einer der ¿wichtigsten Verbreiter des päpstlichen Reformprogramms in Deutschland¿ galt, wird anhand seiner Stellung zu Simonie näher herausgearbeitet werden, dass Simonie auf das Konzept von ¿auctoritas¿ verweist ¿ eines der zentralen Streitpunkte des Investiturstreits. Der Untersuchung dieser Frage liegt die These zugrunde, dass für die Charakterisierung eines Gregorianers sein Verständnis von auctoritas entscheidend sei und sie wird abschließend in die exemplarische Betrachtung des Kirchenrechts im 11. und 12. Jahrhundert eingebettet: wie argumentiert Bernold und welchen Beitrag leistet er damit zur Entwicklung des kanonischen Rechts?Verschiedene jüngere Beiträge von Martin Brett, Robert Somerville und Bruce C. Brasington befassen sich mit der Thematik. Die langjährige Forschung von Ian S. Robinson legt Grundlagen, ebenso wie Oskar Greulichs Untersuchungen zu Bernold und Johanna Autenrieths Werk über die Domschule in Konstanz. Die Entwicklung des Kirchenrechts wird mithilfe weiterer verschiedener Beiträge näher betrachtet. Jahrhundertelang rätselte die Forschung über den Verfasser der beiden Versionen der Berthold - Chronik; da die Verfasserfrage inzwischen aber gelöst ist, wird im Folgenden nicht mehr darauf eingegangen.

  • von Janina Madlener
    17,95 €

    Seminar paper from the year 2015 in the subject English Language and Literature Studies - Literature, grade: 1.0, University of Constance, language: English, abstract: When George Gordon Byron, better known as Lord Byron, sails from Dover to Ostend on 25 April 1816, he leaves his homeland forever. When he departed England for the first time in his youth, he was an unknown young poet seeking adventures in Albania, Turkey and Greece. Now, he is ¿ after Wellington and Prince Regent ¿ the best- known man in England and flees the outraged British public and into exile. In the time between his first return and final departure from England, he achieved previously unheard levels of poetic fame and an interest in one ¿s personality, which is why many critics regard him as ¿the first truly modern literary celebrity¿. The question that arises is, what it means to be a celebrity and why Byron nevertheless needs to leave England. The phenomenon of celebrity has become a defining and omnipresent characteristic of our mediatized societies, but only for the last years scholars have begun to see celebrity ¿s roots in 19th century Romanticism. This paper will focus on the time between 1812 and 1816 and will investigate the early beginnings of celebrity based on the life of Lord Byron: How far is celebrity different from fame? How does Byron become a celebrity and what effects does it have on his life? Claiming that Byron himself purposefully supports the interest in him as a person, I will furthermore show that slowly celebrity becomes a prison for him and forces him leave England.

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