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Bücher von Martin Hänsel

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  • von Erik Hofmann, Martin Hänsel & Carsten Vollrath
    45,00 €

    The following study reveals some comprehensive details and increases the transparency concerning the acquisition of business services. Especially for the DACH region, valuable and first of their kind insights are revealed. Altogether, ten major areas are addressed and analysed, focusing on a comparison with goods purchasing and typical procedures that are applied within professional purchasing organisations. It becomes clear, that different key aspects are relevant for business services and that a distinction to goods purchasing is necessary. This relates for example to an individual servicestrategy, the application of adequate evaluation procedures and the consideration of a social component for a purchasing success. Moreover, specific regulations for goods and services will further increase. In addition, the required knowledge of a purchaser, especially in the field of value-adding business services, will increase. Firms need to invest more in their purchasers in order to always assure high expertise. In contrary, the level of automation will increase for non-value-adding processes, leading to a touchless acquisition of goods and services. Within these conflicting priorities, firms need to develop comprehensive and competitive strategies to overcome the challenges related to the purchasing of business services. Therefore, the Performance Excellence Study provides a starting point for a further enhancement and a continuous improvement in business service purchasing.

  • - Die Beschaffung Und Bewertung Komplexer Service-Bundel
    von Erik Hofmann, Martin Hänsel & Carsten Vollrath
    64,99 €

    Dieses Buch zeigt die Bedeutung der Dienstleistungen als zunehmend wichtigen Erwerbszweig für die Wirtschaft. Der Anteil der Erwerbstätigen im dritten Sektor (tertiärer Sektor) steigt stetig. Durch die spezifische Charakteristik von Dienstleistungen erweist sich die Beschaffung und Bewertung als deutlich schwieriger als der vielerorts bereits hoch professionalisierte Einkauf von Gütern. Zu diesem Zweck hat das Institut für Supply Chain Management der Universität St. Gallen ein Projekt gemeinsam mit verschiedenen Verbänden und Praxispartnern aus der Schweiz initiiert. Die Ergebnisse aus diesem Projekt werden in diesem Buch auch vor dem Hintergrund der Digitalisierung anschaulich dargestellt.

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