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Bücher von Sepideh Ahmadi

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  • von Sepideh Ahmadi
    42,00 €

    Numa série de mudanças rápidas que incluem a sociedade iraniana, assistiremos a alterações nas estruturas sociais e culturais. A transição da tradição para a modernidade e a mudança da sociedade tradicional para a sociedade industrial criaram sistemas intelectuais e de valores diferentes. De acordo com os especialistas, o fosso entre gerações no Irão ocorre quando uma geração acredita no paradigma moderno e outra geração acredita no paradigma tradicional. Neste caso, formam-se duas formas de pensar, sociais, económicas e religiosas, com base no paradigma da tradição e da modernidade, e as diferentes gerações agem com base em formas diferentes. Além disso, a ocorrência de diferentes eventos em diferentes momentos históricos traz à tona distinções entre as gerações envolvidas em diferentes dimensões. O conceito mais central no campo da mobilidade e da transformação geracional é a entrada numa nova era, que tem dois aspectos. Por um lado, a experiência da geração anterior existe na nova geração e, por outro lado, esta geração está à procura de novas experiências.

  • von Sepideh Ahmadi
    42,00 €

    In una serie di rapidi cambiamenti che coinvolgono la società iraniana, assisteremo a mutamenti nelle strutture sociali e culturali. La transizione dalla tradizione alla modernità e il passaggio dalla società tradizionale alla società industriale ha creato sistemi intellettuali e di valori diversi. Secondo gli esperti, in Iran si verifica un divario generazionale quando una generazione crede nel paradigma moderno e un'altra nel paradigma tradizionale. In questo caso, si formano due modi di pensare, sociali, economici e religiosi basati sul paradigma della tradizione e della modernità, e le diverse generazioni agiscono in base a modi diversi. Inoltre, il verificarsi di eventi diversi in momenti storici diversi fa emergere le distinzioni tra le generazioni coinvolte in diverse dimensioni. Il concetto più centrale nel campo della mobilità e della trasformazione generazionale è l'ingresso in una nuova era, che ha due aspetti. Da un lato, l'esperienza della generazione precedente esiste all'interno della nuova generazione, dall'altro, questa generazione è alla ricerca di nuove esperienze.

  • von Sepideh Ahmadi
    50,90 €

    In einer Reihe von raschen Veränderungen, die auch die iranische Gesellschaft betreffen, werden wir Zeugen von Veränderungen in den sozialen und kulturellen Strukturen. Der Übergang von der Tradition zur Moderne und der Wandel der traditionellen Gesellschaft zur Industriegesellschaft hat unterschiedliche Denk- und Wertesysteme hervorgebracht. Experten zufolge kommt es im Iran zu einem Generationskonflikt, wenn eine Generation an das moderne Paradigma und eine andere Generation an das traditionelle Paradigma glaubt. In diesem Fall bilden sich auf der Grundlage des Paradigmas der Tradition und der Moderne zwei Denkweisen, eine soziale, eine wirtschaftliche und eine religiöse, heraus, und die verschiedenen Generationen handeln auf der Grundlage unterschiedlicher Denkweisen. Auch das Auftreten verschiedener Ereignisse in verschiedenen historischen Momenten bringt Unterschiede zwischen den beteiligten Generationen in verschiedenen Dimensionen zum Vorschein. Der zentralste Begriff im Bereich der Mobilität und des Generationswechsels ist der Eintritt in eine neue Ära, der zwei Aspekte hat. Einerseits sind die Erfahrungen der vorherigen Generation in der neuen Generation vorhanden, andererseits sucht diese Generation nach neuen Erfahrungen.

  • von Sepideh Ahmadi
    42,00 €

    En una serie de rápidos cambios que incluyen a la sociedad iraní, seremos testigos de cambios en las estructuras sociales y culturales. La transición de la tradición a la modernidad y el cambio de la sociedad tradicional a la sociedad industrial han creado diferentes sistemas intelectuales y de valores. Según los expertos, en Irán se produce una brecha generacional cuando una generación cree en el paradigma moderno y otra en el paradigma tradicional. En este caso, se forman dos formas de pensar, sociales, económicas y religiosas basadas en el paradigma de la tradición y la modernidad, y las distintas generaciones actúan basándose en formas diferentes. Asimismo, la ocurrencia de distintos acontecimientos en diferentes momentos históricos pone de relieve las diferencias entre las generaciones implicadas en distintas dimensiones. El concepto más central en el ámbito de la movilidad y la transformación generacional es la entrada en una nueva era, que tiene dos aspectos. Por un lado, la experiencia de la generación anterior existe en la nueva generación y, por otro, esta generación busca nuevas experiencias.

  • von Sepideh Ahmadi
    42,00 €

    Dans une série de changements rapides qui touchent la société iranienne, nous assisterons à des changements dans les structures sociales et culturelles. Le passage de la tradition à la modernité et le passage de la société traditionnelle à la société industrielle ont créé des systèmes intellectuels et de valeurs différents. Selon les experts, un fossé générationnel en Iran se produit lorsqu'une génération croit au paradigme moderne et qu'une autre croit au paradigme traditionnel. Dans ce cas, deux modes de pensée, sociaux, économiques et religieux sont formés sur la base du paradigme de la tradition et de la modernité, et les différentes générations agissent selon des modes différents. En outre, la survenue d'événements différents à des moments historiques différents met en évidence des distinctions entre les générations concernées dans différentes dimensions. Le concept le plus central dans le domaine de la mobilité et de la transformation générationnelle est l'entrée dans une nouvelle ère, qui présente deux aspects. D'une part, l'expérience de la génération précédente existe au sein de la nouvelle génération, et d'autre part, cette génération est à la recherche d'une nouvelle expérience.

  • von Sepideh Ahmadi
    19,00 €

    V rqdu stremitel'nyh peremen, ohwatiwshih iranskoe obschestwo, my stanem swidetelqmi izmenenij w social'nyh i kul'turnyh strukturah. Perehod ot tradicii k sowremennosti i smena tradicionnogo obschestwa industrial'nym priweli k wozniknoweniü razlichnyh intellektual'nyh i cennostnyh sistem. Po mneniü äxpertow, razryw pokolenij w Irane proishodit togda, kogda odno pokolenie werit w sowremennuü paradigmu, a drugoe - w tradicionnuü. V ätom sluchae na osnowe paradigmy tradicii i sowremennosti formiruütsq dwa obraza myshleniq, social'noe, äkonomicheskoe i religioznoe, i raznye pokoleniq dejstwuüt na osnowe raznyh obrazow. Krome togo, nastuplenie razlichnyh sobytij w raznye istoricheskie momenty wydwigaet na perwyj plan razlichiq mezhdu wowlechennymi pokoleniqmi w razlichnyh izmereniqh. Naibolee central'nym ponqtiem w oblasti mobil'nosti i transformacii pokolenij qwlqetsq wstuplenie w nowuü äpohu, kotoroe imeet dwa aspekta. S odnoj storony, opyt predyduschego pokoleniq suschestwuet w ramkah nowogo pokoleniq, a s drugoj - äto pokolenie ischet nowyj opyt.

  • von Sepideh Ahmadi
    34,00 €

    La vie est un moule que l'on place chaque jour dans la fournaise de la vie et dont émerge une nouvelle image. Même si vous êtes plongé dans la monotonie et la routine quotidienne de la vie et que vous considérez que la totalité de l'uniformité domine l'étendue de votre vie, vous serez toujours surpris par cette fraîcheur ininterrompue. Un esprit expansif pour vivre sans hésitation, parfois en conflit avec l'homme et parfois même en avance sur lui dans la recherche de ses désirs. Quoi qu'on pense de lui en bien ou en mal, ce qui est inséparable de la vie, c'est son imprévisibilité, et cette surprise sans cesse renouvelée apporte la promesse de jours radieux qui font souffler la brise de la vie sur les âmes.Les deux mots clés que sont le genre et la pauvreté font partie des questions les plus importantes auxquelles est confrontée la société humaine moderne dans l'étude de la situation des femmes chefs de famille. Le chef de famille est un membre de la famille connu par les autres membres en tant que tel. Selon les sociologues, le chef de famille désigne une personne qui a un pouvoir considérable par rapport aux autres membres de la famille, qui est généralement le membre le plus âgé de la famille et qui est responsable des responsabilités économiques de la famille.

  • von Sepideh Ahmadi
    34,00 €

    A vida é um molde que é colocado na fornalha da vida todos os dias e uma nova imagem emerge. Por mais que estejas imerso na monotonia e na rotina diária da vida e consideres que a uniformidade domina o âmbito da tua vida, ainda assim abraçarás uma nova surpresa desta frescura incessante. Um espírito expansivo para viver sem hesitação, por vezes em conflito com o homem e por vezes até à frente dele na procura dos seus desejos. Independentemente do que pensemos dele como certo ou errado, o que é inseparável da vida é a sua imprevisibilidade, e esta surpresa constantemente renovada traz a promessa de dias brilhantes que sopram a brisa da vida nas almas.As duas palavras-chave, género e pobreza, estão entre as questões mais importantes que a sociedade humana moderna enfrenta no estudo da situação das mulheres chefes de família. O chefe de família é um membro da família conhecido pelos outros membros como tal. De acordo com os sociólogos, o chefe de família refere-se a uma pessoa que tem um poder considerável em comparação com os outros membros da família, geralmente é o membro mais velho da família e é responsável pelas responsabilidades económicas da família.

  • von Sepideh Ahmadi
    34,00 €

    La vida es un molde que se mete en el horno de vivir cada día y surge una nueva imagen. Por mucho que estés inmerso en la monotonía y la rutina diaria de la vida y consideres que la totalidad de la uniformidad domina el ámbito de tu vida, seguirás recibiendo una nueva sorpresa de esta frescura incesante. Un espíritu expansivo para vivir sin dudar un instante, a veces en conflicto con el hombre y a veces incluso por delante de él en la búsqueda de sus deseos. Independientemente de lo que pensemos de él como correcto o incorrecto, lo que es inseparable de la vida es su imprevisibilidad, y esta sorpresa constantemente renovada trae la promesa de días luminosos que soplan la brisa de la vida sobre las almas.En el estudio de la situación de las mujeres cabeza de familia, las dos palabras clave son género y pobreza. El cabeza de familia es un miembro de la familia conocido por los demás miembros como tal. Según los sociólogos, el cabeza de familia se refiere a una persona que tiene un poder considerable en comparación con otros miembros de la familia, suele ser el miembro de más edad de la familia y se encarga de las responsabilidades económicas de la familia.

  • von Sepideh Ahmadi
    22,00 €

    Zhizn' - äto forma, kotoruü kazhdyj den' pomeschaüt w pech' zhizni, i na swet poqwlqetsq nowyj obraz. Kak by wy ni byli pogruzheny w monotonnost' i rutinu zhizni i ni schitali, chto w nej gospodstwuet odnoobrazie, wse rawno was zhdet nowyj sürpriz ot ätoj bezostanowochnoj swezhesti. Jexpansiwnyj duh, pozwolqüschij zhit', ne zadumywaqs' ni na minutu, inogda wstupaq w protiworechie s chelowekom, a inogda i operezhaq ego w stremlenii k swoim zhelaniqm. Chto by my ni schitali prawil'nym ili neprawil'nym, to, chto neotdelimo ot zhizni, - äto ee nepredskazuemost', i ätot postoqnno wozobnowlqüschijsq sürpriz neset obeschanie swetlyh dnej, obduwaüschih dushi weterkom zhizni.Pri izuchenii polozheniq zhenschiny - glawy sem'i w sowremennom chelowecheskom obschestwe naibolee wazhnymi qwlqütsq dwa klüchewyh slowa - "gender" i "bednost'". Glawa sem'i - äto chlen sem'i, izwestnyj drugim ee chlenam kak takowoj. Po mneniü sociologow, pod glawoj sem'i ponimaetsq chelowek, obladaüschij znachitel'noj wlast'ü po srawneniü s drugimi chlenami sem'i, obychno äto samyj starshij chlen sem'i, na nego wozlagaütsq äkonomicheskie obqzannosti sem'i.

  • von Sepideh Ahmadi
    34,00 €

    La vita è uno stampo che ogni giorno viene messo nella fornace della vita e ne emerge una nuova immagine. Per quanto siate immersi nella monotonia e nella routine quotidiana della vita e consideriate che la totalità dell'uniformità domini la portata della vostra vita, potrete comunque accogliere una nuova sorpresa da questa freschezza senza sosta. Uno spirito espansivo per vivere senza un attimo di esitazione, a volte in conflitto con l'uomo e a volte persino in anticipo su di lui nella ricerca dei suoi desideri. A prescindere da ciò che pensiamo di lui come giusto o sbagliato, ciò che è inseparabile dalla vita è la sua imprevedibilità, e questa sorpresa costantemente rinnovata porta la promessa di giorni luminosi che soffiano la brezza della vita sulle anime.Le due parole chiave, genere e povertà, sono tra le questioni più importanti che la società umana moderna deve affrontare nello studio della situazione delle donne capofamiglia. Il capofamiglia è un membro della famiglia conosciuto dagli altri membri come tale. Secondo i sociologi, il capofamiglia si riferisce a una persona che ha un potere considerevole rispetto agli altri membri della famiglia, di solito è il membro più anziano della famiglia ed è responsabile delle responsabilità economiche della famiglia.

  • von Sepideh Ahmadi
    39,90 €

    Das Leben ist eine Form, die jeden Tag in den Brennofen des Lebens gelegt wird und ein neues Bild entstehen lässt. Ganz gleich, wie sehr du in die Monotonie und die tägliche Routine des Lebens eintauchst und wie sehr du glaubst, dass die Ganzheit der Gleichförmigkeit den Rahmen deines Lebens beherrscht, du wirst dennoch eine neue Überraschung aus dieser unaufhörlichen Frische heraus erleben. Ein expansiver Geist, der ohne zu zögern lebt, manchmal im Konflikt mit dem Menschen und manchmal sogar vor ihm, wenn er seine Wünsche verfolgt. Was auch immer wir von ihm für richtig oder falsch halten, was untrennbar mit dem Leben verbunden ist, ist seine Unberechenbarkeit, und diese ständig erneuerte Überraschung bringt die Verheißung heller Tage, die die Brise des Lebens auf die Seelen weht.Die beiden Schlüsselwörter Geschlecht und Armut gehören zu den wichtigsten Themen der modernen menschlichen Gesellschaft, wenn es um die Situation der weiblichen Familienoberhäupter geht. Das Familienoberhaupt ist ein Mitglied der Familie, das von den anderen Mitgliedern als solches erkannt wird. Nach Ansicht der Soziologen ist das Familienoberhaupt eine Person, die im Vergleich zu den anderen Familienmitgliedern über erhebliche Macht verfügt, in der Regel das älteste Mitglied der Familie ist und für die wirtschaftlichen Aufgaben der Familie verantwortlich ist.

  • von Sepideh Ahmadi
    34,00 €

    Life is a mold that is placed in the furnace of living every day and a new image emerges. No matter how much you are immersed in the monotony and daily routine of life and you consider the wholeness of uniformity to dominate the scope of your life, you will still embrace a new surprise from this non-stop freshness. An expansive spirit to live without a moment's hesitation, sometimes in conflict with man and sometimes even ahead of him in seeking his desires. Whatever we think of him as right or wrong, what is inseparable from life is his unpredictability, and this constantly renewed surprise brings the promise of bright days that blow the breeze of life on souls.The two key words of gender and poverty are among the most important issues facing the modern human society in the study of the situation of women heads of the family. The head of the family is a member of the family known by other members as such. According to sociologists, the head of the family refers to a person who has considerable power compared to other family members, usually he is the oldest member of the family, and he is responsible for the economic responsibilities of the family.

  • von Sepideh Ahmadi
    42,00 €

    In a range of rapid changes that include Iranian society, we will witness changes in social and cultural structures. The transition from tradition to modernity and the change of traditional society to industrial society has created different intellectual and value systems. According to experts, a generation gap in Iran happens when a generation believes in the modern paradigm and another generation believes in the traditional paradigm. In this case, two ways of thinking, social, economic and religious are formed based on the paradigm of tradition and modernity, and different generations act based on different ways. Also, the occurrence of different events in different historical moments brings to the fore distinctions among the involved generations in different dimensions. The most central concept in the field of mobility and generational transformation is entering a new era, which has two aspects. On the one hand, the experience of the previous generation exists within the new generation, and on the other hand, this generation is seeking new experience.

  • von Navid Rabiee, Mohammad Rabiee, Mojtaba Bagherzadeh, usw.
    48,00 - 68,00 €

    Gene therapy as a potential method for treatment of genetic disorders and other malignancies as well as treatment of many cancers has attracted a great amount of attention in recent years.Current research focuses on stable and smart drug/gene delivery systems, including controlled release. Smart nanostructures have been considered as a promising approach when applied to drug and gene delivery systems, and could solve the problems related to the inefficient transfer of medication to the affected cells.

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