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Bücher von Silke Freitag

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  • von Silke Freitag
    39,95 €

    Dieses Praxisbuch beschreibt die grundlegenden Abläufe des Mediationsverfahrens: von den ersten Vorgesprächen bis zum Transfer einer Vereinbarung in den Alltag der Konfliktbeteiligten. Für jede Mediationsphase werden entsprechende Kommunikationsmethoden und die jeweiligen theoretischen Hintergründe erläutert. Der Schwerpunkt liegt auf Mediation in Organisationen, im Gemeinwesen, in Familien und mit Kindern. Ein Kapitel über das juristische Know-how und eines über »Wege in die Praxis« für angehende Mediatoren beschließen den Leitfaden.Dieses Praxisbuch beschreibt die grundlegenden Abläufe des Mediationsverfahrens: von den ersten Vorgesprächen bis zum Transfer einer Vereinbarung in den Alltag der Konfliktbeteiligten. Für jede Mediationsphase werden entsprechende Kommunikationsmethoden und die jeweiligen theoretischen Hintergründe erläutert. Der Schwerpunkt liegt auf Mediation in Organisationen, im Gemeinwesen, in Familien und mit Kindern. Ein Kapitel über das juristische Know-how und eines über »Wege in die Praxis« für angehende Mediator_innen beschließen den Leitfaden.In seiner Ausrichtung folgt das Buch den Ansätzen der »Hamburger Schule«, einem interdisziplinären Zusammenschluss von Mediatorinnen und Mediatoren, die seit 20 Jahren zusammenarbeiten und gemeinsam ausbilden. Sie stehen in der Tradition der gewaltfreien Bewegung und sind von der Kommunikationstheorie von Friedemann Schulz von Thun und Alexander Redlich geprägt.Die 2. Auflage wurde vollständig überarbeitet und um zwei Kapitel zum Umgang mit informeller Macht und zur aktuellen Rechtsverordnung erweitert.

  • von Silke Freitag
    48,00 €

    Inhaltsangabe:Abstract: The main objective of this research was to find out and demonstrate how companies can manage to maintain and increase their customer?s loyalty with the help of Customer Relationship Management in today?s wireless world. Due to the growing convergence of the Internet and the mobile phone, competition between companies is considerably increasing. In order to further keep their stake in the market, companies are forced to improve the relations to their customers by using new business technologies enabling them to differentiate themselves from the competition in offering personalized services especially tailored to their customers? needs. This thesis will concentrate on the opportunities that Customer Relationship Management offers in the wireless world. Mobile applications and instruments that enable companies to create more loyalty among their customers will be pointed out while special focus is laid on SMS-Marketing. A few examples of companies who have been successfully applying wireless marketing will be given. Furthermore, part of this thesis was to carry out an online survey during which a number of people were interviewed about their experience with mobile services and their willingness to accept wireless marketing. The survey results provided a basis upon which the acceptance of possible marketing strategies, designed to increase customer loyalty, could be judged. Inhaltsverzeichnis:Table of Contents: AbbreviationsIII FiguresIV 1.Introduction1 1.1Problem statement2 1.2Limitation of research topic3 1.3Research procedure4 2.M-Business: ?Anywhere Anytime Access?5 2.1Definition of M-Business5 2.2Mobile network technology6 2.2.1GSM6 2.2.2GPRS7 2.2.3HSCSD8 2.2.4UMTS8 2.3Service technology9 2.3.1WAP9 2.3.2Bluetooth10 2.3.3Short Messaging Service (SMS)11 2.4iMode as an alternative to WAP11 2.5Mobile payment solutions14 2.5.1Paybox14 2.5.2Mobilpay16 2.5.3Payitmobile solution17 3.Mobile Customer Relationship Management - Key Functions and Definitions18 3.1Definition of Customer Relationship Management18 3.2CRM - A customer-oriented organizational process19 3.3Benefit of CRM22 3.3.1Improvement of image23 3.3.2Improvement of efficiency24 3.3.3Acquisition of new customers24 3.3.4Customer bonding25 3.4Customer Lifetime Value - A means to measure the success of CRM26 3.5CRM in the wireless world29 3.6Fields of application31 3.7Objectives of Mobile Customer Relationship Management32 4.M-CRM as a [¿]

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