Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Bücher der Reihe Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert / Foreign Language Pedagogy - content- and learner-oriented

Filter
Filter
Ordnen nachSortieren Reihenfolge der Serie
  • von Jana Oldendörp
    108,05 €

    Lernerstrategien bilden als individuelle Begleiter des Sprachenlernens die elementaren Grundbausteine eines diversitätssensiblen Englischunterrichts. Theoretisch gerahmt vom fachdidaktischen Untersuchungsplan der Didaktischen Rekonstruktion, richtet das Buch daher einen multiperspektivischen Fokus auf Lernerstrategien. Dabei wird die Schüler:innenperspektive in den Mittelpunkt gestellt. Im wechselseitigen Vergleich mit den Fachperspektiven werden Gemeinsamkeiten und Unterschiede herausgestellt, die zu vielfältigen Didaktischen Leitlinien der Strategievermittlung führen. Die diversitätssensible Perspektive nimmt mögliche Zusammenhänge zwischen Vorstellungen und Lernerstrategien von Lernenden und mehreren Differenzkategorien in den Blick. Abschließend wird die Rolle der Lehrkraft betrachtet.

  • - Researching Interaction in English Language Teaching
     
    71,30 €

    This collection of original research articles represents the state of the art in the field of data-driven language education research. Micro-analytic, multimodal, and videographic approaches are presented.

  • - Zwischenbilanz Und Handreichungen Fuer Die Praxis
    von Camilla Badst?bner-Kizik
    54,90 €

  • - Digital Game-Based Learning in the English as a Foreign Language (EFL) Classroom
    von Claudia Muller
    67,75 €

    The author of this book conducted different studies to investigate the potential of serious games for global education when used in EFL classrooms. The results show a clear contribution of serious games to global education when used with EFL learners, leading to a reference model of digital game-based learning in the EFL classroom.

  • von Ivana Marenzi
    60,85 €

    The volume relates multiliteracy's pedagogical foundations to LearnWeb2.0, an innovative e-learning environment using the affordances of social networks to promote learning. The LearnWeb2.0 Design Framework constitutes a significant reference point for teachers, researchers and developers when designing course activities and learning supports.

  • von Joanna Pfingsthorn
    71,80 €

    In the last three decades the field of language teaching and learning has undergone a paradigm shift towards Communicative Language Teaching (CLT), which implied an abrupt departure from an extensive study of learner errors. This study examines the extent to which the CLT paradigm shift has left its mark on learner errors.

  • - Ein multiperspektivischer Zugang- A multi-perspective approach
     
    68,95 €

    Contains studies on content-and-language-integrated learning (CLIL) and bilingual teaching contexts. This title presents different programs in the domain and combines both theoretical and applied perspectives.

  • - A study conducted in German post-DESI EFL classrooms
    von Heike Niesen
    73,30 €

    The book illuminates how socio-cultural learning tasks are developed and implemented in EFL classrooms. Their learning potential in terms of students' foreign grammatical language awareness is evaluated against the backdrop of the PPP teaching and learning approach. SCLTs prove to be a promising concept for future EFL teaching and learning.

  •  
    33,10 €

    Content and Language Integrated Learning is an approach to support multilingualism by teaching school subjects in an additional language. Its practices are considered by looking at various scenarios. CLIL by Interaction is understood as negotiation of meaning, form, and discourse to empower learners to participate in social interaction.

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.