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Bücher von Antonio Miguel Alcázar Hernández

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    37,00 €

    The teaching of grammar in secondary education in general has been one of the most discussed aspects of language teaching. Among other controversial issues, it is questioned whether its teaching improves students' communicative competence. In this paper we will argue that the notion of CONSTITUENT contributes to the good development of the students' linguistic competence insofar as it makes visible one of the mechanisms that language has to articulate the relationship between form (syntax) and meaning (semantics). It is also understood that, in order to achieve this purpose, the approach to grammar at school must be reflexive, pedagogical and implicit. The ultimate goal of this research is thus twofold. On the one hand, a reflective model of grammar teaching is defended; on the other hand, an example of what this type of teaching can be like is offered through the concept of CONSTITUENT. The consequences of this approach are twofold: linguistic reflection and this notion lead the learner to understand the relationships between semantics and syntax, and, therefore, to believe that he/she understands texts better; and meaningful learning.

  • von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    43,90 €

    Der Grammatikunterricht in der Sekundarstufe ist generell einer der meistdiskutierten Aspekte des Sprachunterrichts. Neben anderen kontroversen Themen wird auch in Frage gestellt, ob der Grammatikunterricht die kommunikative Kompetenz der Schüler verbessert. In diesem Beitrag wird argumentiert, dass der Begriff KONSTITUENT insofern zur erfolgreichen Entwicklung der sprachlichen Kompetenz der Lernenden beiträgt, als er einen der Mechanismen sichtbar macht, die der Sprache zur Verfügung stehen, um die Beziehung zwischen Form (Syntax) und Bedeutung (Semantik) zu artikulieren. Es wird auch davon ausgegangen, dass der Ansatz zur Grammatik in der Schule reflexiv, pädagogisch und implizit sein muss, um dieses Ziel zu erreichen. Das Endziel dieser Untersuchung ist also ein zweifaches. Einerseits wird ein reflexives Modell des Grammatikunterrichts befürwortet, andererseits wird anhand des Konzepts CONSTITUENT ein Beispiel dafür gegeben, wie ein solcher Unterricht aussehen kann. Die Folgen dieses Ansatzes sind zweierlei: Die sprachliche Reflexion und dieser Begriff führen dazu, dass die Lernenden die Beziehungen zwischen Semantik und Syntax verstehen und somit Texte besser begreifen, und sie lernen sinnvoll.

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    37,00 €

    L'enseignement de la grammaire dans l'enseignement secondaire en général est l'un des aspects les plus discutés de l'enseignement des langues. Parmi d'autres questions controversées, on se demande si son enseignement améliore la compétence communicative des étudiants. Dans cet article, il sera soutenu que la notion de CONSTITUANT contribue au développement réussi de la compétence linguistique des apprenants dans la mesure où elle rend visible l'un des mécanismes dont dispose la langue pour articuler la relation entre la forme (syntaxe) et le sens (sémantique). Il est également entendu que, pour atteindre cet objectif, l'approche de la grammaire à l'école doit être réflexive, pédagogique et implicite. L'objectif final de cette recherche est donc double. D'une part, un modèle réflexif d'enseignement de la grammaire est préconisé ; d'autre part, un exemple de ce que peut être cet enseignement est donné à travers le concept de CONSTITUANT. Les conséquences de cette approche sont doubles : la réflexion linguistique et cette notion permettent à l'apprenant de comprendre les relations entre sémantique et syntaxe, et donc de mieux comprendre les textes, et d'apprendre de manière significative.

  • von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    19,00 €

    Prepodawanie grammatiki w srednej shkole w celom qwlqetsq odnim iz naibolee obsuzhdaemyh aspektow obucheniq inostrannym qzykam. Sredi prochih spornyh woprosow stawitsq wopros o tom, sposobstwuet li ee prepodawanie razwitiü kommunikatiwnoj kompetencii uchaschihsq. V dannoj stat'e budet pokazano, chto ponqtie KONSTITUT sposobstwuet uspeshnomu razwitiü lingwisticheskoj kompetencii uchaschihsq w toj mere, w kakoj ono delaet widimym odin iz dostupnyh qzyku mehanizmow artikulqcii otnoshenij mezhdu formoj (sintaxis) i znacheniem (semantika). Pri ätom ponimaetsq, chto dlq dostizheniq ätoj celi podhod k grammatike w shkole dolzhen byt' reflexiwnym, pedagogicheskim i implicitnym. Takim obrazom, konechnaq cel' dannogo issledowaniq imeet dwoqkij harakter. S odnoj storony, otstaiwaetsq reflexiwnaq model' prepodawaniq grammatiki, s drugoj storony, na primere ponqtiq KONSTITUT priwoditsq primer togo, kak mozhet wyglqdet' takoe prepodawanie. Posledstwiq takogo podhoda dwoqki: lingwisticheskaq reflexiq i dannoe ponqtie wedut k ponimaniü uchaschimsq wzaimoswqzej mezhdu semantikoj i sintaxisom, a znachit, k luchshemu ponimaniü textow, i k osmyslennomu obucheniü.

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    37,00 €

    O ensino da gramática no ensino secundário em geral tem sido um dos aspectos mais discutidos do ensino das línguas. Entre outras questões controversas, questiona-se se o seu ensino melhora a competência comunicativa dos alunos. Neste artigo, defende-se que a noção de CONSTITUINTE contribui para o bom desenvolvimento da competência linguística dos alunos, na medida em que torna visível um dos mecanismos de que a língua dispõe para articular a relação entre a forma (sintaxe) e o significado (semântica). Entende-se também que, para atingir este objetivo, a abordagem da gramática na escola deve ser reflexiva, pedagógica e implícita. O objetivo final desta investigação é, portanto, duplo. Por um lado, defende-se um modelo reflexivo de ensino da gramática; por outro lado, dá-se um exemplo do que pode ser esse ensino através do conceito de CONSTITUINTE. As consequências desta abordagem são duas: a reflexão linguística e esta noção conduzem à compreensão, por parte do aprendente, das relações entre a semântica e a sintaxe e, por conseguinte, a uma melhor compreensão dos textos; e a uma aprendizagem significativa.

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    37,00 €

    L'insegnamento della grammatica nell'istruzione secondaria in generale è stato uno degli aspetti più discussi dell'insegnamento delle lingue. Tra le altre questioni controverse, ci si chiede se il suo insegnamento migliori la competenza comunicativa degli studenti. In questo articolo si sostiene che la nozione di COSTITUENTE contribuisce al successo dello sviluppo della competenza linguistica degli studenti nella misura in cui rende visibile uno dei meccanismi a disposizione della lingua per articolare la relazione tra forma (sintassi) e significato (semantica). Si comprende anche che, per raggiungere questo scopo, l'approccio alla grammatica a scuola deve essere riflessivo, pedagogico e implicito. L'obiettivo finale di questa ricerca è quindi duplice. Da un lato, si sostiene un modello riflessivo di insegnamento della grammatica; dall'altro, si fornisce un esempio di come tale insegnamento possa apparire attraverso il concetto di COSTITUENTE. Le conseguenze di questo approccio sono duplici: la riflessione linguistica e questa nozione portano l'apprendente a comprendere le relazioni tra semantica e sintassi, e quindi a capire meglio i testi, e l'apprendimento significativo.

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    37,00 €

    La enseñanza de gramática en la enseñanza media en general ha sido uno de los aspectos más discutidos de didáctica de la lengua. Entre otras cuestiones polémicas, se cuestiona si su enseñanza mejora la competencia comunicativa del alumnado. En este trabajo se argumentará que la noción de CONSTITUYENTE contribuye al buen desarrollo de la competencia lingüística de los estudiantes en la medida en la que permite hacer visible uno de los mecanismos de los que la lengua dispone para articular la relación entre forma (sintaxis) y significado (semántica). Se entiende, igualmente, que, con objeto de alcanzar este propósito, el acercamiento a la gramática en la escuela debe ser reflexivo, pedagógico e implícito. El objetivo último de esta investigación es, así, doble. Por un lado, se defiende un modelo reflexivo de enseñanza de la gramática; por otro se ofrece un ejemplo de cómo puede ser este tipo de enseñanza a través del concepto de CONSTITUYENTE. Las consecuencias de este enfoque son dos: la reflexión lingüística y dicha noción conllevan que el alumno entienda las relaciones entre semántica y sintaxis, y, por tanto, cree comprenda mejor los textos; y el aprendizaje significativo.

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    von Antonio Miguel Alcázar Hernández
    34,00 €

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