Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Bücher von Peter Schulz

Filter
Filter
Ordnen nachSortieren Beliebt
  • von Peter Schulz
    119,90 €

    Für diesen Titel ist noch kein Beschreibungstext vorhanden.

  • von Peter Schulz
    34,00 €

    Die meisten Menschen sind im Kapitalismus darauf angewiesen, ihre Arbeitskraft zu verkaufen und auf Märkten erfolgreich zu handeln. Dazu müssen sie sich auf bestimmte Weise begreifen, ein bestimmtes Denken, Wahrnehmen und sogar Fühlen wird vorausgesetzt und zugleich produziert. Daher ist es kein Wunder, das Subjekte und ihre Formung eine bedeutende Rolle in den Kritiken am Kapitalismus seit Marx spielen - und dennoch liegt keine systematische Darstellung dieser kapitalistischen Subjektivation vor.Das Buch schließt diese Lücke. Es rekonstruiert, ausgehend von Marx, die Konzepte kapitalistischer Subjektivation im Marxismus von Lenin und Luxemburg, bei Korsch, Lukács, Rubin und Paschunkanis, bei den Freudomarxisten und in der Kritischen Theorie. Peter Schulz systematisiert ihre Ansätze und Konzepte und verortet sie im Sinne einer materialistischen Theoriegeschichte in ihrer Zeit und als kollektiven Diskussionsprozess. Daher werden auch weniger bekannte Texte und weniger prominente Autoren der Kritischen Theorie berücksichtigt.

  • von Peter Schulz
    16,80 €

    Der Band dokumentiert die Ausstellung zur Theorie- und Politikgeschichtedes Marxisten Karl Korsch (1886-1961), die zuerst im September 2022 inJena gezeigt wurde. Daneben enthält der Band die zur Ausstellung gehaltenenVorträge zur Wirkungsgeschichte insbesondere der berühmt gewordenenMarxistischen Arbeitswoche in Geraberg/Arnstadt in Thüringen währendder Pfi ngstwoche 1923. Die Marxistische Arbeitswoche kann als erstesTheorieseminar des legendären Frankfurter Instituts für Sozialforschunggelten, das heute ebenfalls seinen hundertsten Geburtstag begeht.

  • von Peter Schulz
    15,95 €

    Essay aus dem Jahr 2020 im Fachbereich Germanistik - Neuere Deutsche Literatur, Note: 1,3, Ernst-Moritz-Arndt-Universität Greifswald (Institut für Deutsche Philologie), Sprache: Deutsch, Abstract: "Definition of Done" steht als letzte der von Glanz in Pixeltänzer immer wieder eingebetteten, mitunter eben typografisch abgehobenen Wiedergabe von Sprache, von Code(s) in Softwareentwicklung und -produktion. Dieser kleine Abschlusstext wirftnach dem märchenhaften Schluss die Frage auf, wie weit das Kalkül geht, mit dem Glanz ihr Debüt beschließt, bzw. ihren Text gemacht hat. Insa Wilke attestiert dem Roman zumindest, dass ¿er permanent Kommentare zu poetologischen Positionen, Leseprozessen und Literaturbetrieb abfeuert.¿ und freut sich, dass ¿das humorvolle, mit vielen literatur-historischen Wassern gewaschene, auf gegenwärtig getunte Debüt einer freudig auf Diskurswellen surfenden Autorin.¿ In ihrer umsichtigen Besprechung des Romans geht sie auf einige Aspekte der Verfasstheit des Werkes ein, die sich während und nach der Lektüre wieder und wieder in den Vordergrund schieben. Das Verhältnis von Discours und Histoire, oder besser von Discourses und Histoires changiert unentwegt. Modi, Stimmen und Figuren müssen von uns durchgängig neu identifiziert und zusammengebracht werden. Der als Debüt inszenierte Text ist vielleicht der einer ¿freudig auf Diskurswellen surfenden Autorin¿, aber durchaus weniger auf Gegengwart getunt. Pixeltänzer emuliert nicht Gegenwärtigkeit, sondern ist viel mehr in tune mit Gegengwart, beziehungsweise ein Ausdruck dieser.

  • - Changes in the German landscape of old-age plans, cta model
    von Peter Schulz
    58,00 €

  • - Vier Vergleichende Fallstudien
    von Peter Schulz & Matthias Quent
    59,99 €

  • von Peter Schulz, Florian Coulaud & Mathieu Debilliers
    17,95 €

    Project Report from the year 2007 in the subject Business economics - Accounting and Taxes, grade: 85%, Macquarie University (Graduate Accounting and Commerce Centre), course: International Accounting (post-graduate unit), language: English, abstract: In the 21st century, globalisation is deemed inevitable in the development of the world economy. As commercial language, accounting information is internationally accepted so that control over accounting issues and the prevention of accounting fraud are critical to economic development (China Accounting Standards Committee, 2007). In this context, financial reporting quality is regarded as an endogenous function of market demands and political influences that are specific to each country (Chen & Cheng, 2007). The participation of Chinese companies in the world economy has grown during recent decades at a pace that surpasses all other economies significantly. Nevertheless, areas such as accounting and auditing remain a concern. China fully understands that a sound financial reporting system plays akey role in the process of economic development (Financial Reporting in Mainland China, 2007). In saying so, it is important to mention that it is not the standards itself that seem problematic but rather the enforcement of standards.Based on a report written in 2003, this analysis will present aspects that can be a concern with regard to enforcement of accounting standards. After describing each point, an update to what extent it has been resolved will be given. Finally, this report will highlight new enforcement issues that have arisen since 2003 before concluding with an outlook concerning Chinäs future in the field of accounting.

  • - The case of Made in Germany in Western Australia
    von Peter Schulz
    48,00 €

    Inhaltsangabe:Abstract: "Made in Germany" is often regarded to be a guarantor for quality and reliability and German companies have a global reputation for manufacturing products that are superior to products of companies with a non-German identity. This thesis analyses the internationalisation process of the national image of "Made in Germany" with particular regard to Western Australia. The thesis starts with an assessment of recent developments in the global business environment before going on to highlight internationalisation strategies in general and the specific impact of culture on internationalisation. Subsequently, the paper focuses on the German context by presenting issues associated with the identity commonly attributed to Germans, including national identity, German culture, and German management styles and principles. An evaluation of the "country-of-origin" phenomenon, with a specific look at the case of "Made in Germany", and an assessment of German companies in the international arena conclude the section on the German context. A further focus of the thesis is the connection between Germany and Australia, specifically the attractiveness of the Western Australian market and German business presence in Australia. The method of research consists of two major parts: a theoretical framework and a empirical analysis. The theoretical framework is based on a study of literature and provides the foundation necessary for the empirical analysis. The empirical analysis consists of the collection of primary data by means of a questionnaire and the statistical interpretation thereof. The questionnaire was specifically compiled for this thesis. Findings of the paper include that "Made in Germany" is generally considered to be a competitive advantage over companies with a non-German national identity. Both the theoretical framework and the empirical analysis indicate that the national image of Germany and its accompanying positive reputation has been introduced successfully to Western Australia, although German companies operating within Australia seem to adopt a "Be German, Act Australian" approach. A German dominance prevails in the ownership of the organisation while nationality of staff, in-house business culture and management styles and principles are predominantly non-German/Australian. Respondents thus act and are global and local at the same time. Inhaltsverzeichnis:Table of Contents: List of Tables and Figuresiii Executive [¿]

  • von Peter Schulz
    18,95 €

    Project Report from the year 2007 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 88%, Macquarie University (Graduate Accounting and Commerce Centre), course: MKTG814, Managing Customer Relations (post-graduate unit), language: English, abstract: The following report will analyse the Australian retail industry with regard to Customer Relationship Management (CRM) activities, with the focus being on food retail. As is the case in various other industries, this industry also has realised that it is easier and considerably cheaper to retain existing customers instead of attracting new customers in an ongoing process. Various tools of the CRM spectrum are currently being utilised and this report presents these, including a comparison which organisation appears to have the most successful and most promising strategy in terms of CRM. After identifying the main players in the industry, this report will analyse what can be done in relation to CRM within this industry. The next section concentrates on challenges that arise fororganisations willing to utilise CRM tools before detailing which CRM strategy each company appears to be using. Finally, a comparison of the different CRM strategies as well as an outlook will be provided, additionally offering recommendations to organisations that operate within this industry.

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.