Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Bücher von Ramón Gabriel Aguirre

Filter
Filter
Ordnen nachSortieren Beliebt
  • 16% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    46,00 €

    The following paper presents the results - exploratory and qualitative - of the approach to some experiences/situations that allow us to see the relationship between curriculum, community and interculturality at the Secondary Level of the "Colegio de Villa Olivari", Villa Olivari, province of Corrientes, Argentina. For this approach, the "Estudiantina Tradicionalista" has been selected as an example. The fieldwork that made it possible to recover the information was carried out between 2005 and 2008. It also includes some reflections on the problem based on the 2013-2014-2015 experiences, showing the reflexivity and continuity of the interventions. The development of the research was guided by a descriptive, critical-reflexive perspective. In this way, we have set ourselves the objective of unravelling, understanding, analysing and reflecting on the logics and meanings involved in the relationships co-constructed in the educational field in the aforementioned case.

  • 16% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    46,00 €

    O artigo que se segue apresenta os resultados - exploratórios e qualitativos - da abordagem a algumas experiências/situações que nos permitem ver a relação entre currículo, comunidade e interculturalidade no nível secundário do "Colégio de Villa Olivari", Villa Olivari, província de Corrientes, Argentina. Para esta abordagem, a "Estudiantina Tradicionalista" foi selecionada como exemplo. O trabalho de campo que permitiu recuperar a informação foi efectuado entre 2005 e 2008. Inclui também algumas reflexões sobre o problema com base nas experiências de 2013-2014-2015, mostrando a reflexividade e a continuidade das intervenções. O desenvolvimento da investigação foi orientado por uma perspetiva descritiva e crítico-reflexiva. Desta forma, estabelecemos como objetivo desvendar, compreender, analisar e refletir sobre as lógicas e os significados envolvidos nas relações co-construídas no campo educativo no caso referido.

  • 16% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    46,00 €

    L'article suivant présente les résultats - exploratoires et qualitatifs - de l'approche de certaines expériences/situations qui nous permettent de voir la relation entre le programme d'études, la communauté et l'interculturalité au niveau secondaire du " Collège de Villa Olivari ", Villa Olivari, province de Corrientes, Argentine. Pour cette approche, la "Estudiantina Tradicionalista" a été choisie comme exemple. Le travail de terrain qui a permis de récupérer les informations a été réalisé entre 2005 et 2008. Il comprend également des réflexions sur le problème basées sur les expériences de 2013-2014-2015, ce qui montre la réflexivité et la continuité des interventions. Le développement de la recherche a été guidé par une perspective descriptive, critique-réflexive. Ainsi, nous nous sommes fixé comme objectif de démêler, comprendre, analyser et réfléchir sur les logiques et les significations impliquées dans les relations co-construites dans le domaine de l'éducation dans le cas susmentionné.

  • von Ramón Gabriel Aguirre
    54,90 €

    Im folgenden Beitrag werden die - explorativen und qualitativen - Ergebnisse der Annäherung an einige Erfahrungen/Situationen vorgestellt, die es uns ermöglichen, die Beziehung zwischen Lehrplan, Gemeinschaft und Interkulturalität in der Sekundarstufe des "Colegio de Villa Olivari", Villa Olivari, Provinz Corrientes, Argentinien, zu erkennen. Für diesen Ansatz wurde die "Estudiantina Tradicionalista" als Beispiel ausgewählt. Die Feldforschung, die es ermöglichte, die Informationen zu sammeln, wurde zwischen 2005 und 2008 durchgeführt. Der Bericht enthält auch einige Überlegungen zum Problem, die auf den Erfahrungen der Jahre 2013-2014-2015 beruhen und die Reflexivität und Kontinuität der Interventionen zeigen. Die Entwicklung der Forschung wurde von einer deskriptiven, kritisch-reflexiven Perspektive geleitet. Auf diese Weise haben wir uns zum Ziel gesetzt, die Logik und die Bedeutungen der Beziehungen, die im oben genannten Fall im Bildungsbereich ko-konstruiert wurden, zu enträtseln, zu verstehen, zu analysieren und zu reflektieren.

  • 16% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    46,00 €

    Il seguente articolo presenta i risultati - esplorativi e qualitativi - dell'approccio ad alcune esperienze/situazioni che ci permettono di vedere la relazione tra curriculum, comunità e interculturalità al livello secondario del "Colegio de Villa Olivari", Villa Olivari, provincia di Corrientes, Argentina. Per questo approccio è stata scelta come esempio la "Estudiantina Tradicionalista". Il lavoro sul campo che ha permesso di recuperare le informazioni è stato svolto tra il 2005 e il 2008. La ricerca include anche alcune riflessioni sul problema basate sulle esperienze del 2013-2014-2015, mostrando la riflessività e la continuità degli interventi. Lo sviluppo della ricerca è stato guidato da una prospettiva descrittiva e critico-riflessiva. In questo modo, ci siamo posti l'obiettivo di dipanare, comprendere, analizzare e riflettere sulle logiche e sui significati coinvolti nelle relazioni co-costruite in ambito educativo nel caso citato.

  • 15% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    34,00 €

    Os breves escritos que oferecemos, dez anos após a recuperação do Ensino Superior Público, Gratuito e Gerido pelo Estado em Ituzaingó, Corrientes, Arg, convidam-nos a compreender que viver -trabalhar- em um contexto de diversidade "obriga" as partes envolvidas a conhecer "os outros". O compromisso político é despojar dessa relação dialógica a construção etnocêntrica e sociocêntrica da diversidade, promover uma releitura crítica da mudança sociocultural e a implementação progressiva de uma visão intercultural, semiológica e abrangente. Assim, a formação no Ensino Superior possibilita a abertura de mundos de conhecimentos, saberes e oportunidades que promovem a melhoria da qualidade de vida das populações. Estes breves escritos são reflexões para profissionais em formação na construção de uma abordagem responsável e comprometida com a transformação social e o ambiente de vida.

  • 15% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    34,00 €

    I brevi scritti che proponiamo, a dieci anni dal recupero dell'Istruzione Superiore Pubblica, Libera e Gestita dallo Stato a Ituzaingó, Corrientes, Arg, L'impegno politico è quello di eliminare da questa relazione dialogica la costruzione etnocentrica e sociocentrica della diversità, per promuovere una rilettura critica del cambiamento socioculturale e la progressiva attuazione di una visione interculturale, semiologica e globale. In questo modo, la formazione nell'ambito dell'istruzione superiore consente di aprire mondi di conoscenze, saperi e opportunità che promuovono il miglioramento della qualità della vita delle popolazioni. Questi brevi scritti sono riflessioni per i professionisti della formazione nella costruzione di un approccio responsabile e impegnato alla trasformazione sociale e all'ambiente di vita.

  • von Ramón Gabriel Aguirre
    39,90 €

    Die kurzen Texte, die wir zehn Jahre nach der Wiederherstellung des öffentlichen, freien und staatlich verwalteten Hochschulwesens in Ituzaingó, Corrientes, Arg, Das politische Engagement besteht darin, die ethnozentrische und soziozentrische Konstruktion der Vielfalt aus dieser dialogischen Beziehung zu entfernen, eine kritische Neubewertung des soziokulturellen Wandels und die schrittweise Umsetzung einer interkulturellen, semiologischen und umfassenden Sichtweise zu fördern. Auf diese Weise ermöglicht die Ausbildung im Hochschulbereich die Erschließung von Wissenswelten, Know-how und Möglichkeiten, die die Verbesserung der Lebensqualität der Bevölkerung fördern. Diese kurzen Texte sind Überlegungen für Fachleute in der Ausbildung zum Aufbau eines verantwortungsvollen und engagierten Ansatzes für den sozialen Wandel und das Lebensumfeld.

  • 15% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    34,00 €

    The brief writings that we offer, ten years after the recovery of Public, Free and State Managed Higher Education in Ituzaingó, Corrientes, Arg, invite us to understand that living -working- in a context of diversity "obliges" the parties involved to get to know "the others". The political commitment is to strip the ethnocentric and sociocentric construction of diversity from this dialogic relationship, to promote a critical re-reading of socio-cultural change and the progressive implementation of an inter-cultural, semiological and comprehensive view. Thus, training in Higher Education enables the opening up of worlds of knowledge, know-how and opportunities that promote the improvement of the quality of life of populations. These brief writings are reflections for professionals in training in the construction of a responsible and committed approach to social transformation and the living environment.

  • 15% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    34,00 €

    Les brefs écrits que nous proposons, dix ans après la récupération de l'enseignement supérieur public, libre et géré par l'État à Ituzaingó, Corrientes, Arg, L'engagement politique consiste à dépouiller cette relation dialogique de la construction ethnocentrique et sociocentrique de la diversité, à promouvoir une relecture critique du changement socioculturel et la mise en ¿uvre progressive d'une vision interculturelle, sémiologique et globale. Ainsi, la formation dans l'enseignement supérieur permet d'ouvrir des mondes de connaissances, de savoir-faire et d'opportunités qui favorisent l'amélioration de la qualité de vie des populations. Ces brefs écrits sont des réflexions pour les professionnels en formation dans la construction d'une approche responsable et engagée de la transformation sociale et du cadre de vie.

  • 16% sparen
    von Ramón Gabriel Aguirre
    46,00 €

    El siguiente trabajo expone los resultados ¿ exploratorios y cualitativos- del abordaje de algunas experiencias/situaciones que nos permiten divisar la relación entre currículum, comunidad e interculturalidad en el Nivel Secundario del ¿Colegio de Villa Olivari¿, localidad de Villa Olivari, provincia de Corrientes, Argentina. Para este abordaje se ha seleccionado como ejemplar la ¿Estudiantina Tradicionalistä. El trabajo de campo que posibilitó la recuperación de la información fue realizado entre los años 2005 y 2008 . Asimismo se incluyen algunas reflexiones sobre la problemática atendiendo a las experiencias 2013-2014-2015 dando cuenta de la reflexividad y continuidad de las intervenciones. El desarrollo de la investigación estuvo orientado por una perspectiva crítico-reflexiva de corte descriptivo. De este modo nos hemos planteado el objeto de desenmarañar, conocer, analizar y reflexionar las lógicas y los sentidos implicados en las relaciones co-construidas en el campo educativo atendiendo al caso mencionado.

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.