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Bücher von Roselys Cabrera Rojas

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  • 19% sparen
    von Roselys Cabrera Rojas
    71,00 €

    Diversity, permanent uncertainty and, in a certain way, the unexpected, make it essential to review changes in scientific and philosophical paradigms and emancipatory reflection on the current state of education and culture. The following purposes are of interest: to highlight intercultural pedagogy, evidencing the transcendence of its meaning in the formation for social transformation, to reflect on intercultural pedagogy under a vision of relations between identity and diversity, to identify elements from which another epistemological vision of intercultural pedagogy can be conceived; among others. The interpretations of culture, identity, multiculturalism, interculturality, interculturality and intercultural pedagogy stand out in order to rethink other theoretical and epistemological paths in the most complex social structure of Margarita's culture. The journey was made under the sieve of qualitative, ethnographic research from hermeneutics for the critical-reflexive interpretation of these referents.

  • 19% sparen
    von Roselys Cabrera Rojas
    71,00 €

    La diversité, l'incertitude permanente et, dans une certaine mesure, l'inattendu, rendent indispensables la révision des paradigmes scientifiques et philosophiques et la réflexion émancipatrice sur l'état actuel de l'éducation et de la culture. Les objectifs suivants sont intéressants : mettre en évidence la pédagogie interculturelle, en soulignant la transcendance de sa signification dans la formation à la transformation sociale, réfléchir à la pédagogie interculturelle dans une vision des relations entre identité et diversité, identifier les éléments à partir desquels une autre vision épistémologique de la pédagogie interculturelle peut être conçue, entre autres. Les interprétations de la culture, de l'identité, du multiculturalisme, de l'interculturel, de l'interculturalité et de la pédagogie interculturelle se distinguent afin de repenser d'autres voies théoriques et épistémologiques dans la structure sociale plus complexe de la culture de Margarita. Le voyage s'est fait sous le crible de la recherche qualitative, ethnographique et herméneutique pour l'interprétation critique-réflexive de ces référents.

  • von Roselys Cabrera Rojas
    87,90 €

    Die Vielfalt, die ständige Ungewissheit und bis zu einem gewissen Grad das Unerwartete machen es notwendig, den Wandel der wissenschaftlichen und philosophischen Paradigmen und die emanzipatorische Reflexion über den aktuellen Stand von Bildung und Kultur zu überprüfen. Folgende Ziele sind von Interesse: die interkulturelle Pädagogik hervorzuheben, indem die Transzendenz ihrer Bedeutung in der Ausbildung für den sozialen Wandel betont wird, über die interkulturelle Pädagogik unter einer Vision der Beziehungen zwischen Identität und Vielfalt nachzudenken, Elemente zu identifizieren, aus denen eine andere erkenntnistheoretische Vision der interkulturellen Pädagogik konzipiert werden kann; unter anderem. Die Interpretationen von Kultur, Identität, Multikulturalismus, Interkulturalität, Interkulturalität und interkultureller Pädagogik werden hervorgehoben, um andere theoretische und erkenntnistheoretische Wege in der komplexeren sozialen Struktur der Kultur von Margarita zu überdenken. Die Reise wurde unter dem Sieb der qualitativen, ethnographischen und hermeneutischen Forschung unternommen, um eine kritisch-reflexive Interpretation dieser Bezüge zu ermöglichen.

  • 19% sparen
    von Roselys Cabrera Rojas
    71,00 €

    A diversidade, a incerteza permanente e, em certa medida, o inesperado, tornam indispensável a revisão das mudanças de paradigmas científicos e filosóficos e a reflexão emancipatória sobre o estado atual da educação e da cultura. Interessa destacar a pedagogia intercultural, evidenciando a transcendência do seu significado na formação para a transformação social, refletir sobre a pedagogia intercultural sob uma visão das relações entre identidade e diversidade, identificar elementos a partir dos quais se pode conceber outra visão epistemológica da pedagogia intercultural, entre outros. Destacam-se as interpretações de cultura, identidade, multiculturalismo, interculturalidade, interculturalidade e pedagogia intercultural para repensar outros caminhos teóricos e epistemológicos na estrutura social mais complexa da cultura de Margarida. O percurso foi feito sob o crivo da investigação qualitativa, etnográfica e hermenêutica para a interpretação crítico-reflexiva destes referentes.

  • 19% sparen
    von Roselys Cabrera Rojas
    71,00 €

    La diversità, l'incertezza permanente e, in una certa misura, l'imprevisto, rendono indispensabile una revisione dei cambiamenti dei paradigmi scientifici e filosofici e una riflessione emancipatrice sullo stato attuale dell'educazione e della cultura. Le finalità sono le seguenti: mettere in luce la pedagogia interculturale, evidenziando la trascendenza del suo significato nella formazione per la trasformazione sociale, riflettere sulla pedagogia interculturale sotto una visione delle relazioni tra identità e diversità, individuare gli elementi a partire dai quali si può concepire un'altra visione epistemologica della pedagogia interculturale; tra le altre. Le interpretazioni di cultura, identità, multiculturalismo, interculturalità, intercultura e pedagogia interculturale si distinguono per ripensare altri percorsi teorici ed epistemologici nella più complessa struttura sociale della cultura di Margarita. Il viaggio si è svolto sotto il setaccio della ricerca qualitativa, etnografica ed ermeneutica per l'interpretazione critico-riflessiva di questi referenti.

  • 18% sparen
    von Roselys Cabrera Rojas
    72,00 €

    La diversidad, la incertidumbre permanente y en cierto modo lo inesperado, hacen imprescindible la revisión de los cambios en los paradigmas científicos, filosóficos y la reflexión emancipadora sobre el estado actual de la educación y la cultura. Interesa como propósitos: relevar la pedagogía intercultural evidenciando la trascendencia de su significado en la formación para la transformación social, reflexionar acerca de la pedagogía intercultural bajo una visión de relaciones entre la identidad y la diversidad, identificar elementos desde los cuales se pueda concebir otra visión epistemológica de la pedagogía intercultural; entre otros. Destacan las interpretaciones de cultura, identidad, multiculturalidad, interculturalidad y pedagogía intercultural para re-pensar otros senderos teóricos y epistemológicos en la estructura social más compleja de la cultura margariteña. La travesía se hizo bajo el tamiz de la investigación cualitativa, etnográfica desde la hermenéutica para la interpretación crítica-reflexiva de estos referentes.

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