Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Caste, Entrepreneurship and the Illusions of Tradition

- Branding the Potters of Kolkata

Über Caste, Entrepreneurship and the Illusions of Tradition

This ethnographic study is an empirical exploration of caste through the story of Indian potters who have transformed caste into a marketable brand in the business of selling sculptures. To these contemporary potters, caste is in their blood, caste is about being a creative and independent artist, and caste is about business, as they engage in a competitive market to sell their artworks.

Mehr anzeigen
  • Sprache:
  • Englisch
  • ISBN:
  • 9781783085163
  • Einband:
  • Gebundene Ausgabe
  • Seitenzahl:
  • 236
  • Veröffentlicht:
  • 2. Januar 2017
  • Abmessungen:
  • 153x229x26 mm.
  • Gewicht:
  • 454 g.
  Versandkostenfrei
  Versandfertig in 1-2 Wochen.
Verlängerte Rückgabefrist bis 31. Januar 2025
  •  

    Keine Lieferung vor Weihnachten möglich.
    Kaufen Sie jetzt und drucken Sie einen Gutschein aus

Beschreibung von Caste, Entrepreneurship and the Illusions of Tradition

This ethnographic study is an empirical exploration of caste through the story of Indian potters who have transformed caste into a marketable brand in the business of selling sculptures. To these contemporary potters, caste is in their blood, caste is about being a creative and independent artist, and caste is about business, as they engage in a competitive market to sell their artworks.

Kund*innenbewertungen von Caste, Entrepreneurship and the Illusions of Tradition



Ähnliche Bücher finden
Das Buch Caste, Entrepreneurship and the Illusions of Tradition ist in den folgenden Kategorien erhältlich:

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.