Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Constructing Female Identity in the Media

Über Constructing Female Identity in the Media

This study analyses the social representations of teenage girls in two Brazilian magazines, Atrevida and Todateen, using categorical content analysis. The aim was to analyse the identity of the female teenage segment, discussing concepts such as gender, feminism, culture, consumption, representation and magazine journalism. This research aims to show the importance of understanding social representations.

Mehr anzeigen
  • Sprache:
  • Englisch
  • ISBN:
  • 9786207194681
  • Einband:
  • Taschenbuch
  • Seitenzahl:
  • 92
  • Veröffentlicht:
  • 27. Februar 2024
  • Abmessungen:
  • 150x6x220 mm.
  • Gewicht:
  • 155 g.
  Versandkostenfrei
  Versandfertig in 1-2 Wochen.

Beschreibung von Constructing Female Identity in the Media

This study analyses the social representations of teenage girls in two Brazilian magazines, Atrevida and Todateen, using categorical content analysis. The aim was to analyse the identity of the female teenage segment, discussing concepts such as gender, feminism, culture, consumption, representation and magazine journalism. This research aims to show the importance of understanding social representations.

Kund*innenbewertungen von Constructing Female Identity in the Media



Ähnliche Bücher finden
Das Buch Constructing Female Identity in the Media ist in den folgenden Kategorien erhältlich:

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.