Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature

Über Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature

Looks at manifestations of youth agency (and representations of agency produced for youth) as depicted in fairy tales, childlore and folk literature, investigating the dynamic of ideological manipulation and independent resistance as it can be read or expressed in bodies, first through social puppetry and then through coercive temptation.

Mehr anzeigen
  • Sprache:
  • Englisch
  • ISBN:
  • 9780415806145
  • Einband:
  • Gebundene Ausgabe
  • Seitenzahl:
  • 230
  • Veröffentlicht:
  • 24. November 2009
  • Abmessungen:
  • 159x236x19 mm.
  • Gewicht:
  • 464 g.
  Versandkostenfrei
  Versandfertig in 3-4 Wochen.

Beschreibung von Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature

Looks at manifestations of youth agency (and representations of agency produced for youth) as depicted in fairy tales, childlore and folk literature, investigating the dynamic of ideological manipulation and independent resistance as it can be read or expressed in bodies, first through social puppetry and then through coercive temptation.

Kund*innenbewertungen von Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature



Ähnliche Bücher finden
Das Buch Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature ist in den folgenden Kategorien erhältlich:

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.