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Bücher der Reihe Familienunternehmen und KMU

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  • von Guido Kaufmann
    64,99 €

    Stiftungen stellen zentrale Elemente philanthropischen Handelns für Unternehmer dar. Weniger bekannt ist die Tatsache, dass sich Stiftungen ¿ obgleich sie originär nicht für private Zweckerfüllung konzipiert wurden ¿ auch exzellent zum Zwecke der Vermögensverwaltung bzw. Unternehmensführung eignen. Besonders Familienstiftungen weisen in diesem Zusammenhang vielfältiges Konfliktpotenzial auf und stellen eine Herausforderung aus Sicht des Stiftungsmanagements dar. Diese Untersuchung würdigt den Sachverhalt zum einen durch eine empirisch getestete Modellentwicklung, zum anderen wurden die Stiftungszwecke in den Fokus gestellt und damit ein neuartiger Stiftungstypus definiert: Die Vielzweckstiftung, welche im Zentrum der Konfliktanalyse steht. Dieses Buch stellt damit durch die genutzten Interviews mit Stiftern, Wissenschaftlern, Beratern, Aufsichtsbehörden und Interessensvertretungen eine wertvolle Ergänzung der bestehenden Literatur dar und ermöglicht es Praktikern und Wissenschaftlern,fundiertere Entscheidungen im Hinblick auf das Stiftungsmanagement zu treffen.

  • - Eine Analyse Dynamischer Teamzustande Und Teamprozesse
    von Alisa Pfeiffer
    69,99 €

  • - Unpacking the Black Box
    von Laura K.C. Seibold
    80,00 €

    In her book Laura Seibold provides an overview of the literature on general growth components and different theoretical growth models with a special focus on family enterprises. This derived model combines the insights from general growth theory, family specific literature and the insights of top family firm leaders.

  • - Tradierte Denk- Und Handlungsmuster Auf Dem Prufstand
    von Aaron Brückner
    54,99 €

    Aaron Brückner zeigt, dass Familienunternehmen vor der paradoxen Herausforderung stehen, zum Konzern werden zu müssen, ohne zum Konzern zu werden. Die tradierten Denk- und Handlungsmuster des personenorientierten "Erfolgsrezeptes" von Familienunternehmen stehen auf dem Prüfstand und es werden zwei Führungsverhältnisse diskutiert, die Familie und Unternehmen als koevolutionäre Einheiten akzeptieren. Der dirigierende Chairman und der professionelle Nachfolger offenbaren, dass das Kooperationsumfeld zur Bewältigung des Musterwechsels von familienähnlichen zu organisationsförmigen Führungsverhältnissen gleichzeitig von familienfremden Managementressourcen als auch unternehmerischen Familienressourcen profitieren kann.

  • von Timo Esser
    59,99 €

    Vertrauen ist in Unternehmen unerlässlich und Familienunternehmen werden oft mit einem hohen Maß an Vertrauenswürdigkeit assoziiert. Timo Eßer untersucht, ob nicht-finanzielle Ziele die Vertrauenswürdigkeit von Familienunternehmen und Nicht-Familienunternehmen in den Augen ihrer Fach- und Führungskräfte fördern können. Die Ergebnisse dieser Arbeit zeigen, dass nicht von einem flächendeckenden bzw. multidimensionalen Vertrauenswürdigkeitsvorteil im vorgenannten Kontext für Familienunternehmen im Vergleich zu Nicht-Familienunternehmen gesprochen werden kann. Eine differenziertere und detailliertere Betrachtungsweise ist notwendig.

  • - A Mixed Methods Approach
    von Cristina Pratelli
    60,00 €

    The leadership style of the new CEO impacts employees' attitudes which, in turn, might be biased by the comparison employees make with their previous CEO. Cristina Pratelli investigates how and why leadership style (dis)similarity between the predecessor and the successor develops and affects successor leadership effectiveness.

  • von Helge Doering
    79,99 €

  • - Familiy Firm Identification and its Effects on Job Seekers' Perceptions about a Potential Employer
    von Sandra Wolf
    46,00 €

    She examines the efficacy of brand elements that signal family influence and that help external stakeholders to identify a family firm. Firstly, the importance of a family firm tagline as well as the family name as brand elements are able to signal "family firm" and this helps potential employees to immediately categorize the potential employer.

  • - Der Familieneinfluss Und Die Rolle Des Familienunternehmers
    von Annika Halder
    64,99 €

  • - The Positive Effect of Family Firms as a Brand on Consumer Buying Behavior and Consumer Happiness
    von Margarete Rosina
    60,00 €

    Margarete Rosina investigates whether it makes sense for family firms to communicate their family firm status to consumers.

  • von Christoph Rose
    47,00 €

    Christoph Rose provides a broader differentiation of the perspective on family-owned companies. In contrast to several studies that merely discuss family-owned companies and non-family companies, his analysis is based on family influence, so the dominating heterogeneity of family-owned companies in practice is taken into account.

  • von Joerg Schafer
    53,00 €

    Joerg Schafer investigates the influence of family firm specific decision rationales based on socioemotional wealth on vertical and horizontal pay ranges in family firms.

  • - An Integrated Empirical Study
    von Thomas Wittig
    55,00 €

    Thomas Wittig aims at gaining additional insights into the crisis and turnaround process of SMEs, investigating both, the turnaround success and the impact of turnaround on the family role in family firms.

  • - Theoretical and Empirical Elaborations
    von Annika Geyer
    60,00 €

    Annika Geyer aims to advance the currentunderstanding of variations in family businesses' growth performance and toexplain their potential origins.

  • - An Empirical Analysis
    von Pascal Engel
    47,00 €

    Pascal Engel investigates how outside directors are incentivized in family firms that are publicly listed but still partly owned by members of the founding family.

  • von Thomas Pijanowski
    47,00 €

    Using an experimental conjoint approach and building upon behavioral economics he examines the question of whether and why loan officers deal heterogeneously with different types of family firms in the context of their credit availability decisions.

  • - A Collection of Essays on Value Creation, Negotiation, and Soft Factors
    von Oliver Ahlers
    90,00 €

    Family firms are of particular importance for many economies. After a comprehensive literature review on family firm buyouts, the focus of his book is on the key steps of the investment process such as family firm valuation and negotiations between PE investors and family sellers.

  • - A Conceptual and In-depth Qualitative Study
    von Stephan Wessel
    71,00 €

    Family offices manage and coordinate a family's combined wealth whilst preserving the family legacy and protecting family interests. At the same time, family offices act at the intersection of family and commerce, which makes this particular form of organization appealing to the field of strategic management.

  • von Hannes Hauswald
    61,00 €

    Despite broad anecdotal evidence, little is known about the antecedents and outcomes of stakeholder trust when dealing with a family business.

  • - The Effects of Family Influence and Organizational Identity
    von Nadine Kammerlander
    47,00 €

    This book reveals crucial differences between the challenges that family-owned and managed firms face as compared to non-family firms. Empirical evidence as presented in the book further shows how organizational identity affects whether and in what way firms adapt to radical shifts in their environment.

  • - An Analysis of Innovation Related Top Management Team Behaviors and Family Firm-Specific Characteristics
    von Nils Kraiczy
    90,00 €

    Small and medium-sized firms are a prevalent organizational form in Germany. The driver of this innovation success may well be the family, which distinguishes family firms from non-family firms. But how can a family influence innovation in a family firm and does this influence have only positive effects?

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