Große Auswahl an günstigen Büchern
Schnelle Lieferung per Post und DHL

American Patriotism and Corporate Identity in Automobile Advertising

- "What's Good for General Motors Is Good for the Country and Vice Versa?"

Über American Patriotism and Corporate Identity in Automobile Advertising

The purpose of this study is to explore how automobile manufacturer General Motors (GM) has framed its corporate identity in domestic ads to convey the 'American brand' image. The author argues that GM has continuously used a patriotic framing in its self-representations, linking itself and its products to the well-being of the country.

Mehr anzeigen
  • Sprache:
  • Englisch
  • ISBN:
  • 9783631776940
  • Einband:
  • Gebundene Ausgabe
  • Seitenzahl:
  • 362
  • Veröffentlicht:
  • 14. März 2019
  • Ausgabe:
  • Abmessungen:
  • 148x210x0 mm.
  • Gewicht:
  • 536 g.
  Versandkostenfrei
  Unmittelbar per E-Mail

Beschreibung von American Patriotism and Corporate Identity in Automobile Advertising

The purpose of this study is to explore how automobile manufacturer General Motors (GM) has framed its corporate identity in domestic ads to convey the 'American brand' image. The author argues that GM has continuously used a patriotic framing in its self-representations, linking itself and its products to the well-being of the country.

Kund*innenbewertungen von American Patriotism and Corporate Identity in Automobile Advertising



Ähnliche Bücher finden
Das Buch American Patriotism and Corporate Identity in Automobile Advertising ist in den folgenden Kategorien erhältlich:

Willkommen bei den Tales Buchfreunden und -freundinnen

Jetzt zum Newsletter anmelden und tolle Angebote und Anregungen für Ihre nächste Lektüre erhalten.